Dag 1 Oss naar Deville

12 september 2022 - Oss, Nederland

De camper is gepakt. We brengen de zijspan nog naar de opslag, tanken en dan op pad.

Het weer is heerlijk, even voor Maastricht lunchen we en daarna vervolgen we onze weg.

De lucht is prachtig met de wolken als veertjes en een eenheid van kleine wolkjes als het ware aan elkaar gekleefd. Erg mooi.

De Euro benzine in België is 40 cent goedkoper dan de Super en Diesel, geen idee waarom.

Vrienden van ons verblijven ook in Frankrijk en we dachten dat is gezellig om bij hun een bakkie te doen. Inmiddels zitten ze in de omgeving van Parijs. We rijden toch richting Monttherme. De route erheen is prachtig, bosrijk en zeer idyllische weggetjes.

P9120006

De camperplaats is veelbelovend, men schrijft wel voor kleine campers, nou die van ons is ook niet zo groot. Inderdaad een mooie plek, maar nu gevuld met auto's van plaatselijke vissers. We rijden door want er is nog een picknickplek. Het wordt alsmaar smaller en smaller, gelukkig komen ons alleen maar fietsers tegemoet (logisch met is een fietspad).

P9120014

Cor gaat navraag doen bij een plaatselijke bewoonster. Advies hier keren want anders lukt het niet meer. Vaak moeten steken want het fietspad ligt aan de oever van de Maas.

dji_fly_20220912_180714_35_1662999208664_photo_optimized

De takken schuren aan weerszijde van de camper, dus het avontuur is weer begonnen.

Dan maar de grote camperplek in het dorpje, niet echt ons ding. Helemaal vol. Nu toch naar de andere picknickplek in Deville aan de andere kant van het water.

P9120019

Een mooi plekje aan de Maas. Een paradijs voor zwanen en ganzen, met maar liefst 25 Jeu de boules banen. Een half pipe, klimrekken, tafeltennistafel en de nodig picknicktafels. Dat gaat wel lukken voor vannacht.

dji_fly_20220912_180936_39_1662999440258_photo_optimized

1. Pien:
    12 september 2022
    Wat leuk dat jullie weer op pad zijn! We zijn benieuwd naar jullie belevenissen. Heel veel plezier, groetjes uit Denemarken. Perry en Pien
  2. Anja en Cor:
    13 september 2022
    Jullie hebben ook weer veel belevenissen achter de rug. Wat een uitdagingen. Geniet maar met ons mee.
  3. Paus:
    12 september 2022
    Wat heerlijk om te zien dat jullie weer onderweg zijn !! Yeehaw !
  4. Anja en Cor:
    13 september 2022
    Super man, we nemen het ervan. Tot snel.
  5. Jan:
    12 september 2022
    En daar gaat tie weer, leuk hoor

Groet van Jan vanuit kreta
  6. Anja en Cor:
    13 september 2022
    Jullie zijn ook weer weg zien we wel. Veel plezier en we houden contact.
  7. Elian Daris:
    12 september 2022
    Fijne weken samen, geniet er weer van! 😘
  8. Anja en Cor:
    13 september 2022
    Dank je wel Elian. We maken er wat moois van.
  9. Tom:
    13 september 2022
    Lekker samen weer op reis, hoop dat jullie weer mooie plekjes vinden en leuke dingen beleven.
  10. Anja en Cor:
    13 september 2022
    Daar gaan we ons best voor doen, lees gezellig mee.
  11. Adri:
    13 september 2022
    Nieuwe avonturen. Wij genieten op het thuisfront weer mee! Veilige reis!
  12. Anja en Cor:
    13 september 2022
    We doen voorzichtig. Veel plezier met het volgen van onze reis.
  13. Wim:
    13 september 2022
    Goede reis en veel plezier
  14. Anja en Cor:
    13 september 2022
    Dank je wel Wim, gaat vast goedkomen.
  15. Jan:
    13 september 2022
    Heel veel plezier samen; nieuwe herinneringen maken. Doe voorzichtig😘
  16. Anja en Cor:
    13 september 2022
    We doen rustig aan en gaan ervan genieten.
  17. Anne-Marie:
    13 september 2022
    Jij kunt de wolkenluchten mooi beschrijven Anja! Veel plezier. Ben benieuwd of de boodschappen in de landen die jullie gaan bezoeken ook goedkoper zijn dan thuis. Hier in Italië in ieder geval wel.
  18. Anja en Cor:
    13 september 2022
    Dank jullie wel. Jullie hopelijk ook volop aan het genieten. Boodschappen hebben we nog niet gedaan. De dieselprijs is hier wel stukken beter € 1,69. Kwartje van Kok zeker 🤣
  19. Henk:
    13 september 2022
    Zo dat is echt een begin. Veel plezier.
  20. Anja en Cor:
    13 september 2022
    We zijn gestart en gaan ervan genieten.
  21. Emmy:
    13 september 2022
    Weer een spannende start .
  22. Anja en Cor:
    13 september 2022
    We gaan niets uit de weg. Het mag komen zoals het zich aandient.
  23. Bertil 't Mannetje:
    Zooo.....alweer op reis.
    Geniet, nu het nog kan.
    Ik lees jullie ervaringen graag mee.
  24. Anja en Cor:
    We doen ons best.
  25. Anja en Cor:
    13 september 2022
    Anja: Ja, we mogen nu genieten en stellen dan ook niets uit. Vandaar deze extra reis dit jaar. Lees met veel plezier onze verhalen mee.
  26. Hermie:
    14 september 2022
    klinkt allemaal weer goed. de maten van de camper ook weer goed in het vizier.
  27. Anja en Cor:
    14 september 2022
    Het klinkt niet alleen goed, maar we vermaken ons ook goed. In opperbeste stemming.
  28. Elly:
    14 september 2022
    Weer op pad, gezellig. Rijden op een fietspad. Hahahaha, vast wel mooi geweest zo langs de Maas. Dat pakken ze je niet meer af.
  29. Anja en Cor:
    14 september 2022
    Nee, dat klopt, wel super smal.
  30. Nel en Jan:
    15 september 2022
    Wij wensen jullie een goede reis toe. De verhalen van jullie reis zullen we zeker weer volgen. Groeten, Nel en Jan
  31. Anja en Cor:
    15 september 2022
    Dank jullie wel. Veel leesplezier.
  32. Wolter en Elly:
    26 september 2022
    Wat genieten jullie en wat een mooi weer.
    Wij hoeven de reis zelf niet meer te maken, want jullie beschrijven alles.
    Maar wel voorzichtig hoor.
    Wolter en Elly
  33. Anja en Cor:
    26 september 2022
    Ja, nu twee weken onderweg en we hebben al zoveel gezien. Portugal is echt een fantastisch reisland. We doen voorzichtig.