Dag 23 Pera naar Tavira

4 oktober 2022 - Tavira, Portugal

Vanochtend een mooi cadeautje gekregen van mijn liefje.

IMG-20221004-WA0000

Na een na telefoontje van dochterlief, vrienden en een uitgebreid ontbijt gaan we naar Sandcity in Lagoa.

IMG-20221004-WA0010~2

Een park vol met zandsculpturen.

PA041237

Wat een kunstwerken staan er tussen. De temperatuur loopt op naar 32°. Gelukkig hebben ze zitjes gecreëerd in de schaduw.

PA041294PA041296PA041284

We rijden door en komen al vrij vroeg bij het dorp aan waar we wilde dineren. Dan maar lunchen. Ik durf niet goed tonijn te nemen, want ik mag natuurlijk geen rauw eten. We zitten daar met z'n tweetjes, maar we moeten geduld hebben alsof het restaurant helemaal vol zit. Het smaakt prima.

PA041305

We nemen een kijkje in het authentieke vissersdorpje Fuseta.

PA041321

Oude vissersbootjes in het haventje en mooie Portugese tegeltjes op de huizen.

PA041307PA041306

Er is een camping municipal in het dorpje wat waarschijnlijk meer gasten heeft dan het aantal inwoners van het dorp. Als haringen in een ton staan ze op elkaar gepakt. De prijs wordt per maand genoemd en niet per dag. Vermoedelijk veel overwinteraars. Het contrast is groot, de vissers zitten de netten en manden te repareren en de overwinteraars staan te jeu de boules.

PA041318

De overnachtingsplekken zijn minimaal. We rijden door naar Tavira en staan daar nu op een zeer nette camperplek. Toiletten, douches, wasmachines, drogers, broodjesservice, afwas gelegenheden en veel vuil- en schoon waterpunten. Keurig.

Vanavond is er feest in het dorp, speciaal voor mijn verjaardag. Lief hé.

1. Adri:
    5 oktober 2022
    Anja heeft een leuke verjaardag gehad. Dat lezen we wel! Mooie belevenissen!
    En dan op het eind nog feest in het dorp. Het heeft zo moeten zijn!!
  2. Anja en Cor:
    Yep 👌
  3. Anne-Marie:
    5 oktober 2022
    Anja van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Volgens mij hadden jullie een topdag gisteren.
  4. Anja en Cor:
    5 oktober 2022
    De weken voelen hier echt als topdagen. Portugal is prachtig. De zuidkust vinden wij te toeristisch, maar dat is voor andere weer helemaal top. Nu weer op naar Spanje.
  5. Emmy:
    5 oktober 2022
    Mooi de zand sculpturen en hopelijk maak te het lekkere eten het lange wachten goed.
  6. Anja en Cor:
    5 oktober 2022
    Prachtig de sculpturen. We hebben vakantie, geen afspraken dus gewoon afwachten.
  7. Tom:
    5 oktober 2022
    Gefeliciteerd Anja! Een stralende dag gewenst.
  8. Anja en Cor:
    5 oktober 2022
    Dank je wel. Het was een mooie dag.
  9. Monique:
    Wat mooi weer allemaal. Gefeliciteerd Anja! Dikke zoen
  10. Anja en Cor:
    5 oktober 2022
    Dank je wel, ik neem de 😘 graag in ontvangst.
  11. Jan Heijnen:
    7 oktober 2022
    Proficiat Anja. Mooie verjaardag in zonnig Portugal
  12. Anja en Cor:
    7 oktober 2022
    Dank jullie wel. Het was een mooie dag, tussen de zandsculpturen.
  13. Heddy Saris:
    10 oktober 2022
    Anja, beter laat dan nooit: Gefeliciteerd met je verjaardag! Echt een leuke verjaardagsdag. Soms is het lekker om met tweetjes te vieren😉
  14. Anja en Cor:
    10 oktober 2022
    Voor ons voor het eerst en dan niet thuis, wel even vreemd. Maar leuk gehad.