Dag 30 van Lakselv naar Karasjok 151 km

5 augustus 2019 - Karasjok, Noorwegen

Miezer en koud.

Vanmorgen om half negen naar de garage gebeld. De dynamo was er nog niet. Waarschijnlijk om 14 uur.

Dus maar wat gelezen, de pillen uitgezet en de nodige dingen aan de camper gedaan.

OI000238

Om half 2  belde de garage, hij is binnen. Kom maar hierheen.

De camping afrekenen en we zijn onderweg. Even later staat hij op de brug.

OI000233

En anderhalf uur later rijden we weer weg. Nu een stukje terug waar Anja de Trollholmsund ontdekt had, die we gaan bekijken. Een oude Sami legende over trollen, te lezen op Wikipedia. Daar aangekomen nog een stukje wandelen. Met de handschoenen aan en pet op. Want het is hier behoorlijk koud.

OI000235

Hierna rijden we naar Karasjok. Het landschap is heel wisselend zojuist was het een rotsformatie en nu zitten we in een dicht begroeid gebied erg boeiend.

Een wetenswaardigheid: Om een idee te geven hoe rustig het hier is. De provincie Finnmark is groter dan Nederland en er wonen 75000 mensen. En in Nederland 17 miljoen.

Morgen willen we een messensmid bezoeken die al meer dan 200 jaar de Sami messen maakt.

Ook is hier een klein Sami museum maar daar gaan we niet heen omdat we in Finland naar een ander willen.