Dag 6 / Vrijdag 20-01-2023 / - 5

20 januari 2023 - äkäslompolo, Finland

7.30 uur

Opstaan. Vanochtend is de sneeuwschoen hike. Het dorp ligt hier tussen 7 Fells oftewel 7 heuvels, 1 ervan gaan ze beklimmen. Dat gaat mij niet lukken, helaas. Kees neemt Esther, Wilma, Cor, mij  morgenochtend mee, naar een vlakker gebied en hopelijk spotten we daar dan nog loslopende kuddes rendieren. Erg lief van hem. Jill gaat met de jongelui deze hike wel aan.

IMG-20230120-WA0002(1) IMG-20230120-WA0049

Wij relaxen, lezen en doen nog een sauna poging. We weten het nu zeker, geen sauna voor ons. Sorry.

Tijdens lunchtijd is Jill weer terug. Uitgeput. Ze vond het erg zwaar de heuvel op te lopen.

IMG-20230120-WA0048IMG-20230120-WA0050

Ze hebben wel schik gehad met z'n allen en veel sneeuw pret. Lachen, gieren, brullen.

IMG-20230120-WA0028

Cor en ik wandelen naar het dorp, de laatste inkopen doen. We wandelen nog een sportzaak binnen, maar ondanks de kortingen van 20 tot 50% korting nog extreem duur. De tas weer gevuld en terug naar het Kuerkaltio park (waar we deze week verblijven). Aan de overkant van de weg spotten we 2 rendieren. Helaas heb ik niet de grote lens bij. Toch een poging gewaagd, maar nauwelijks zichtbaar, rechts van de boom. .

P1203699

Boodschappen opgeruimd. Nog tijd voor onze boeken. De maag wil ook weer gevuld worden, dus tijd om te koken.

Voor vanavond ziet het er jammer genoeg bewolkt uit. We besluiten om niet naar het moeras te wandelen, maar in het huisje van het park bij het kampvuur de avond door te brengen. Iedereen neemt wat te eten en drinken mee. Stefanie is jarig en trakteert op gebak.

IMG-20230120-WA0052P1203707

We hebben het leuk met elkaar, zowel jong en oud. Het wordt weer een gezellige avond met elkaar.