17 van Riga naar Parnu in Estland

5 augustus 2021 - Pärnu, Estland

Vandaag verlaten we Letland alweer en rijden naar Estland. Maar we komen op de terugweg er weer doorheen en zijn dan wat langer in Letland.

IMG_20210804_200007_607

Gisteravond kwam nog een groep mensen met bijzondere auto's langs waaronder deze Zaz.

Vandaag maar een kort stukje 160 km. Wel bijna allemaal door de bossen.

IMG_20210805_100242_623

Nog even water tanken bij een benzinestation. Weer eens wat anders.

Onderweg zagen we ook nog een molen die verbouwd was tot bierpul. Wat daar de bedoeling van was ????

IMG_20210805_143100_660

Rustige wandeling vanmiddag door Parnu met veel oude huisjes en mooie parken.

IMG_20210805_145509_837

IMG_20210805_155455_781

IMG_20210805_153653_549

En soms een leuke auto.

IMG_20210805_163349_303

Bij de jachthaven is morgen een grill feest. Maar dan zijn wij helaas weer weg.

IMG_20210805_194905_525

IMG_20210805_202923_519

Na het eten nog een klein stukje langs de rivier gelopen. Deze leuke peddels zijn lantarenpalen.

1. Leonie:
    5 augustus 2021
    Wij waren vandaag op Öland (Zweden) en ik dacht jullie te zien aan de andere kant vd Oostzee 😉
  2. Anja en Cor:
    6 augustus 2021
    Altijd al gedacht dat jij zeer goede ogen hebt, ha, ha...
    Veel plezier in Zweden. Hebben jullie controles gehad ivm Covid? Wij bij 5 grensovergangen geen enkelen. Geniet van elkaar.
  3. Emmy:
    6 augustus 2021
    Leuk er is weer heel wat war jullie ogen streelt.
    Ook wij hebben leuke dagen en mooi weer .Eerste dag Fundatie in Zwollen.Gisteren hele dag gefietst in omgeving van Kamen.Vandaag naar Anton Piek museum
    Nog fijne dagen..😘
  4. Anja en Cor:
    6 augustus 2021
    Fijn dat jullie ook volop genieten. Veel plezier bij Anton en de hartelijke groetjes aan Ria.
  5. Adri:
    6 augustus 2021
    In Parnu hebben wij ook eens een vakantie doorgebracht.
    Als jullie vandaag of morgen ook langs of door Hapsaluu komen?
    Daar in de buurt ligt de Ferry die de oversteek ( 5 kwartier; heerlijk rustig) maakt naar het eiland Hiiumaa. Om precies te zijn: van Rohuküla naar Heltermaa.
    Er liggen daar meerdere “ bewoonde “ eilandjes. Ja, wat is bewoond 😊 her en der een huis. Maar, sommige maken er toch iets vrolijks van door hun naam op een bord te schilderen en aan de straat te plaatsen. Bloembakken en bloempotten aan de straat te plaatsen. Zoveel woningen zoveel bushaltes lijkt het soms wel.
    De eilanden Saaremaa en Hiiumaa zijn beiden de moeite waard om te bezoeken.
    Geniet van de uitzichten.
    De wegen in Estland zijn beter als in Polen verwacht ik. Alhoewel ook hier nog wel zand grind en graspaden kunnen zijn.
    Veilige reis.
  6. Anja en Cor:
    6 augustus 2021
    Dan herkennen jullie vast wat foto's. Staan nu te wachten op de veerboot naar Saaremaa. Wordt vervolgd...
  7. Hielke:
    Mooie foto's weer!
    Die ZAZ, dat lijkt net een Hilmann Imp, of een Sunbeam. Zouden de Russen die gekopieerd hebben?
  8. Anja en Cor:
    6 augustus 2021
    Ik begreep van de eigenaar dat hij technisch veel lijkt op de NSU prinz.
    Maar wel met een V4 motor.
  9. Leonie:
    6 augustus 2021
    Nee, ook geen enkele controle gehad. Groetjes!
  10. Anja en Cor:
    6 augustus 2021
    Wij zitten sinds vandaag in een geel land. We zien en horen de consequenties wel bij thuiskomst.
  11. Hermie:
    6 augustus 2021
    Voor een lekkere bbq had je best een nachtje langer kunnen blijven staan😆
  12. Anja en Cor:
    6 augustus 2021
    Ja, dat had zeker gekund.
  13. Anja en Cor:
    6 augustus 2021
    Dat is allemaal niet goed. Ik ben toch al iets te kort voor mijn BMI.
  14. Adri:
    6 augustus 2021
    In Kuressaare op het eiland Saaremaa en in Kärdla op het eiland Hiiumaa is zelfs een -klein- vliegveld. Vanwaar naar Tallinn gevlogen wordt. Enjoy the eiland!
    Ik begrijp jullie verhaal over het festival.
    Daar spreken de Esten graag en vaak over. Muziek is erg belangrijk voor hun.