29 Van Kolkja naar Tartu

17 augustus 2021 - Tartu, Estland

Vanmorgen werd ik wakker van de dansende kwikstaartjes op het dak. Dat is leuker dan van de wekker. We hebben weer op een mooi rustig plekje gestaan. De voorspelde regen is ook weggebleven.

OI000017

Orthodox kerkje in Varnja.

OI000018

We rijden langs het Peipsi meer door wat kleine dorpjes waar de mensen leven van de visvangst en de teelt van uien. Om de paar meter een kraampje je vraagt je wel wat die mensen nog verdienen. Dan op naar Tartu.

We rijden de straat in van Pille en Bas en voor ons stopt een auto. Daaruit stapte een blonde schone die ons aanspreekt in het Nederlands. Ze vroeg ons of ze ons kon helpen. Ze was een Estse die op familiebezoek was in Tartu en als ze hier Nederlanders tegen kwam vroeg ze altijd of ze kon helpen. Dat hoefde uiteraard niet maar het was aardig.

IMG-20210817-WA0001

Op bezoek bij Bas en Pille. Lekker buiten koffie drinken.

OI000020OI000019

IMG_20210817_144445_391

Een bezoekje aan het centrum en een hapje eten. Hierna wilde Bas en ik gaan motorrijden en is Anja naar de Botanische tuin gegaan.

OI000021OI000022

OI000023

Het motorrijden viel een beetje in het water want toen we terug waren bij het huis van Pille en Bas en begon het te onweren en regenen.

Wij staan nu aan het eind van de straat op een parkeerplaats.

Morgenochtend misschien motorrijden.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Adri:
    17 augustus 2021
    Mooie foto’s zeg (knipoog)
    Leuk gezelschap ook!
    Vriendelijke mensen toch die Nederlanders (knipoog; zelfs als ze van Estse afkomst zijn!) Kissing Hill is ook nog leuk. En de klompen op het plein…(tijd tekort misschien..)
  2. Tom:
    17 augustus 2021
    Leuk verhaaltje weer en leuke foto's. Dank voor het delen.
  3. Hielke:
    18 augustus 2021
    Hopelijk kunnen jullie morgen wel gaan rijden!
  4. Henk:
    18 augustus 2021
    Mooie vakantie belevenissen. Geniet ervan!
  5. Marjo Wijk:
    18 augustus 2021
    mooi verhaal weer ik lees wel dat jullie ook regen hebben net als bij ons .
    De zomer is hier ver te zoeken.
    geniet van jullue mooie reis👍
  6. Anja en Cor:
    18 augustus 2021
    Vanochtend was het mooi, wel bewolkt. Vanmiddag top, lekker het zonnetje en nu (hier 20.25 uur) herfstachtig regen en wind. De eerste weken tussen 25 a 30 gr. Nu 20 a 24, geen klagen dus. Hopelijk wordt jouw vakantie wat zonniger. Veel plezier.