Dag 02 / Maandag 30 september 2024 / 12° // Vaux-sur-Sure - Champigny-lès-Langres / Totaal 634 km

30 september 2024 - Langres, Frankrijk

Dag 02 / Maandag 30 september 2024 / 12°

Vaux-sur-Sure - Champigny-lès-Langres / Totaal 634 km

Het ziet er triest uit deze morgen, de mooie lucht is verdwenen. 

P9302288

Hier is het verzoek plaatje voor Heddy 😜

P9302290

We gaan zuidelijker. We passeren de grens van Luxemburg. Even tanken langs de autoweg. Dieselprijs € 1,39, in Luxemburg wordt dit geregeld door de overheid en is de prijs overal gelijk. 

De Franse grens volgt al snel. Het weer is nogal wisselend, regen en dan klaart het weer op. We komen langs Gonaincourt wat een hoger gelegen plaats is. 

P9302304

Tijdens de lunch arriveren we op onze camperplaats, aan een kanaal met leuke bootjes.

P9302307

Na het eten wandelen we naar de oude kern van Langres. Wat halen we weer op onze hals, klimmen, klimmen en nog eens klimmen.

P9302333

Dan bereiken we de oude stad, via de toegangspoort.

P9302330

Met het oude Hospital de la Charité.

P9302311

De Saint-Mammes kathedraal met een 12e eeuws interieur.

P9302322 P9302319

En de stadsmuur met het mooie uitzicht, helaas geen stralende blauwe lucht, want het begint weer te regenen.

P9302329

Terug gaat stukken beter want dan is het alleen maar dalen. We hebben bezoek gekregen, een echtpaar uit Drenthe en uit Nijmegen.

Cor zorgt voor het avondeten. Kip cordon bleu, met gewokte sperziebonen, uien, champignons, paprika en wortel. Smullen maar.

Foto’s

10 Reacties

  1. Anita van Kraaij:
    30 september 2024
    Langres heeft een hele mooi centrum en zeker die stadsmuur belopen. Jammer dat het uitzicht een beetje triest is. Het kan daar heel mooi zijn.
    Jammer dat ik aanstaande donderdag (dan was ik toch even in Rosmalen) de koffie bij jullie mis. Ik had gedacht "jullie zullen nog wel even thuis zijn". Maar nee hoor, zodra het beter gaat zijn jullie ook echt vertrokken. Fijn te horen Anja dat het beter gaat. Veel plezier op weer een mooie reis.
  2. Anja en Cor:
    1 oktober 2024
    Prachtig dorp. De wandeling erheen was al meer dan genoeg met het vele klimmen, maar het lijkt me wel indrukwekkend via de stadsmuur wandelen met poorten en torentjes, oneens 3.5 kilometer verder, lukt helaas nog niet. Al wel weer pelgrims zien wandelen.
  3. Jan:
    30 september 2024
    TOP dat het goed met je Anja en jullie samen deze reis weer kunnen maken
  4. Anja en Cor:
    1 oktober 2024
    Ja, dat vinden wij ook top.
  5. Heddy:
    30 september 2024
    Anja, Bedankt voor de wonderpan foto!

    He, echtpaar uit Nijmegen...dat zijn wij zeker niet 😉🤣 wij zijn nog daar in Nijmegen.

    Hopelijk komt het zonnetje terug!
  6. Anja en Cor:
    1 oktober 2024
    De buurtjes gaan naar vrienden in Spanje daar 25 a 29 °. Gaat zeker goed komen.
  7. Anne-Marie en Ad:
    30 september 2024
    Met de catering zit het wel goed bij jullie!
  8. Anja en Cor:
    1 oktober 2024
    Klopt, veel verse groenten goed voor de vitamientjes.
  9. Aine:
    1 oktober 2024
    Jullie reisverhaal is nu al boeiend , geniet er van
  10. Anja en Cor:
    1 oktober 2024
    Gaan we doen, dank je wel.