Dag 09 / Maandag 07 oktober 2024 / 24° // Sant Pau - Tarres / 2021 km
7 oktober 2024 - Vinaixa, Spanje
Dag 09 / Maandag 07 oktober 2024 / 24°
Sant Pau - Tarres / 2021 km
Vannacht helaas niet goed geslapen. De klok luidde 4x per uur. Bij het hele uur dubbel. Kwart over 1 slag, halve uur 2 slagen, kwart voor 3 slagen.
Van Sant Pau gaan we nu naar SantA Pau, incl. A dus. Dat was de plaats die bij het vulkanisch gebied van gisteren hoorde, hebben we ze nu toch alle plaatsen bezocht..
De zon doet hard zijn best om te gaan schijnen en de mist te verdrijven.
De camperplaats is keurig. We moesten ons aanmelden en kregen een QR voor het gebruik van toilet en douche. We drinken eerst een bakkie en gaan dan het Middeleeuws stadje bekijken.
Wauw, wat een prachtige stad. Voor ons de mooiste van het vulkanisch gebied.
Deze oldtimer mag niet ontbreken.
Geen toeristen dus we hebben het helemaal voor ons alleen. Zulke plekjes mogen niet verdwijnen, ze zijn kostbaar.
Ineens komt er een tankwagen dit oude plaatsje inrijden. De chauffeur heeft een pink tussen beiden spiegels over, zo smal zijn de straatjes. Een toesnellende mevrouw zegt dat hij een andere route moet nemen, maar een applaus voor de chauffeur hij heeft het gered.
Na een heerlijke wandeling gaan we richting Poblet, waar we het klooster van gaan bezoeken.
Het klooster van Poblet in Catalonië is een van de grootste en meest complete Cisterciënzer abdijen in Spanje. Het heeft gediend als een enorm militair complex, en als een koninklijk paleis.
Het heeft prachtige gangen, kamers, een kerk, een tuin.
Graven in de kerk.
Zo’n enorm klooster hebben wij nog nooit gezien. Zeker een bezoek waard.
We kunnen hier op het parkeerterrein overnachten, maar rijden liever door naar een andere mogelijkheid. Kwartiertje later komen we aan in Tarres, een camperplaats met alles erop en eraan, tussen de heuvels en het historische stadje om de hoek.
We komen helemaal tot rust
















Tja, vrome mensen denken er anders over. 🤔
Ja, echt knap werk met de tankwagen.
Hadden wij ook meegemaakt met de grote caravan in Griekenland in 2018, super smalle steegjes maar gelukkig goed afgelopen🙏🏼.
Met de camper gelukkig makkelijker.
Wij zetten deze dagroute op onze lijst 😉
Voor straks lekker wel te rusten 😴😴😴
Prachtige foto met die mist waar de zon nog doorheen moet zien te komen. En dat mooie grote klooster .Het zijn van die plekken waar het altijd fijn vertoeven is .De rust is vaak zo voelbaar .Vannacht hopelijk geen klokken die jullie de tijd moeten vertellen.