Dag 8 / Zondag 22-01-2023 / - 5

22 januari 2023 - Oss, Nederland

5.45 uur

De wekker gaat. Opstaan, wassen, tandenpoetsen, aankleden, bedden afhalen, ontbijten, opruimen, afval weggooien, sleutel inleveren en dan naar de bus.

Deze brengt ons naar het vliegveld van Kittila. Daar knuffelen we Kees nog even en nemen we afscheid. We merken wel aan hem dat hij ook erg heeft genoten van deze gezellige groep.

De balies van Transavia zijn nog niet geopend, dus we staan een poosje in de wachtrij.

Om 10.15 uur, vliegen we naar Kuusamo, een tussenstop.

P1223814

P1223817

Hier stappen mensen uit en nemen er weer mensen plaats in het vliegtuig. Tanken en dan stijgen we weer op.

IMG-20230122-WA0021

P1223822

Het is erg warm in het vliegtuig en met deze extra stop is de reistijd langer. Om 14.00 uur Nederlandse tijd landen we op Schiphol. Dan is het wachten op de bagage. Anderhalf uur later kunnen we de koffers van de lopende band halen. Jill's koffer heeft een sticker van Security Checked. Waarom?

We knuffelen wat af. Er gaan mensen met de trein of worden opgehaald. Twee gezinnen gaan met de auto. Nog even met de bus en dan stappen we in onze cars.

Ik heb gezegd als het fotoboek klaar is, 'zijn jullie allemaal welkom om te komen kijken en bij te kletsen' . De druk ligt hoog voor mij. Ha,ha..

Dan nu richting Oss. Wat een verkeer. Dat kom je in Finland maar weinig tegen. We stoppen in Rosmalen bij de MC Donald's, dan hoeven we niet te koken.

IMG-20230122-WA0014

Na 11 uur reizen zijn we dan moe maar zeer voldaan van dit bijzondere avontuur weer veilig thuis.

IMG-20230122-WA0005

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Tom:
    22 januari 2023
    Bedankt voor het delen van jullie belevenissen in winters Finland. En voor de foto's natuurlijk.
  2. Anja en Cor:
    Graag gedaan, Tom.
  3. Anja de Vries:
    22 januari 2023
    Super, wat een mooie reisverslagen weer. Ik heb ervan genoten. Voor straks: lekker slapen in jullie eigen bed! Groetjes Anja
  4. Anja en Cor:
    22 januari 2023
    Dank je wel. We zullen wel slapen, het was in intense week.
  5. Anne-Marie:
    22 januari 2023
    Leuk om jullie bijzondere reis mee te beleven. Wij vertrekken
    weer naar Uruguay over 3 weken.
  6. Anja en Cor:
    22 januari 2023
    Dan mogen wij weer meegenieten. Succes met de voorbereidingen.
  7. Monique:
    22 januari 2023
    Wat een prachtige reis is dit weer geweest!
  8. Anja en Cor:
    22 januari 2023
    Echt een aanrader met jullie gezin.
  9. Rob van den Brink:
    22 januari 2023
    Welkom thuis en het was wee leuk jullie te volgen op deze trip.
  10. Anja en Cor:
    22 januari 2023
    Dank je wel. Jullie ook nog een te gekke tijd in Spanje.
  11. Rob van den Brink:
    Thanks, gaat lukken.
  12. Hielke:
    22 januari 2023
    Welkom terug en dankjulliewel voor de leuke verhalen!
  13. Anja en Cor:
    26 januari 2023
    Dank je wel en graag gedaan.
  14. Elly:
    23 januari 2023
    Welkom thuis, nu uitrusten. Ik spreek je snel.
  15. Anja en Cor:
    26 januari 2023
    Thanks, dat uitrusten is wel nodig.
  16. Heddy Saris:
    24 januari 2023
    Wat een witte avontuur, maar zo 🥶🥶🥶!
    Jammer dat ik zoiets niet kan beleven, het is te koud voor mijn lijf. Maar wel blij voor jullie dat jullie ervan genoten hebben! 🤗
  17. Anja en Cor:
    26 januari 2023
    De eerste dag en de op 1 na laatste was het koud. De overige dagen was voor de Finnen warm.
  18. Heddy Saris:
    26 januari 2023
    Echt? Tja, Finnen zijn veel meer aan de kou gewend dan wij, hé!