Dag 21 / Zaterdag 07-10-2023 / Aviles / 25°

7 oktober 2023 - Avilés, Spanje

Zo overnacht je met z'n tweetjes en afgelopen nacht stonden we in totaal met 18 bussen en/of campers. Spaanse camperaars, Franse, Duitse en wij uit Nederland.

We gaan naar het vissersplaatsje Tazones, onderweg is alles weer gehuld in laag hangende bewolking, het levert steeds mooie plaatjes op.

PA070989

Net voor het dorpje loopt een man in de berm van de weg. Het lijkt Johan Jelies wel van het tv programma 'Een huis vol'. Hij is met zijn grote gezin van Urk naar Spanje geëmigreerd, dat zou toch wel heel sterk zijn. We draaien niet, dus het zal altijd een vraag blijven.

Het dorpje is zo schattig, trapjes ingelegd met Jacob schelpen, zelfs een heel woonhuis, erg kneuterig met een inimini strandje.

dji_fly_20231007_110640_436_1696669903184_photo_optimized

_PA070997

_PA071006

IMG_20231007_112133_572

Als we uiteindelijk wegrijden zien we dat er veel vis wordt schoongemaakt in een hal.

In Gijon doen we de boodschappen bij Lidl, het ligt op de route, even van de weg af.

Ja, ze hebben ze weer, suikervrije mini Magnums, een klus om te eten, maar uiteindelijk lukt het. Heerlijk!

We lunchen bij een mooie picknickplek langs de weg GO-1.

dji_fly_20231007_142752_438_1696682060829_photo_optimized

Een klein stukje verder is er een zeer mooi uitzichtpunt Faro de Cabo Penas met vuurtoren. Je kunt er een mooie wandeling maken. Daar ontmoeten we een Frans stel, dat al een paar maal in Nederland is geweest. Hij herhaalde wel 5x, dat Nederland koud en regenachtig was.

_PA071016

_PA071035

We twijfelen of we hier de nacht gaan doorbrengen. Volgens de mevrouw van de foodtruck is het geen enkel probleem, maar het blijkt een beschermd natuurgebied te zijn, waar de politie komt controleren.

We nemen het risico niet en rijden een kwartiertje verder. Hier staan we zeer royaal met de camper. Een 100 mtr verderop is er een strand, wat goed bezocht wordt door surfers en strandaanbidders. Het weer is dan ook fantastisch.

_PA071042

1. Heddy Saris:
    7 oktober 2023
    Ja, herkenbaar:
    Lekker met tweetjes en op een andere nacht met zoveel mensen... Tja, je weet het niet ban te voren. Voor 1 nacht is het wel te doen, hé! 🙄

Johan Jelies woont bij Alicante, dus eigenlijk onwaarschijnlijk dat hij het was.🤔

Je lip ziet er wel veel beter uit, maar ja, misschien van binnen toch wel anders en nog steeds pijnlijk ...

Zo mysterieus is het, lage damp over het natuur , vind ik ook altijd zo mooi. 😁
  2. Anja en Cor:
    8 oktober 2023
    Dank voor je inbreng, zal het wel z'n dubbelganger zijn 😜.
    De natuur blijft verwonderen.
  3. Claire Bosse:
    8 oktober 2023
    Hoi Cor en Anja, wat een mooie kiekjes! Vakantie = genieten. Nog veel sterkte met je lip Anja, dat is pech hebben maar in het grotere geheel valt het gelukkig mee. Wij zijn nog in de Dordogne, vermoedelijk vertrekken we rond 21 oktober richting Spanje. Prachtig weer hier, de herfst laat op zich wachten. Ik wens jullie een goed vervolg van jullie avontuur, Claire
  4. Anja en Cor:
    8 oktober 2023
    Het is gewoonweg heerlijk. Wat een mooie natuur heeft Spanje toch. Vandaag 33°, dus nog steeds zomer. Geniet nog even van jullie heerlijke huis en alvast een goede veilige reis toegewenst.
  5. Emmy van de Veerdonk:
    9 oktober 2023
    Zo te zien hebben jullie prachtig weer. Hier heeft de herfst zijn intrede gedaan maar ook nog prachtig herfst weer .Jullie genieten van de zee en het strand. En ik geniet van het met jullie mee mogen kijken.En Anja als jij je mond dicht houdt zien wij niets van je tand. jullie stralen op de foto. hopelijk heb je er niet zoveel last van. Dikke knuffel
  6. Anja en Cor:
    10 oktober 2023
    Ik zal mijn mond houden. Het is hier prachtig en stralend weer. We zijn echt boffers.