Dag 14 Beilerhohe via Imst naar Hochgurgl

5 juni 2022 - Sölden, Oostenrijk

Gisteren vergeten te vertellen. Mensen kijken is zo nu en dan wel leuk. Gisteravond stond er een jonge man met een volkswagen campertje. Tafeltje buiten, kleedje erop, bloemetje. Cor zag de romantiek helemaal zitten. Zo dadelijk komt zijn date, die heeft hij speciaal op deze hoogte uitgenodigd. Z'n vriendin kwam terug van de wandeling niet met pumps maar gewoon een korte broek en wandelschoenen. Cor helemaal teleurgesteld 😭

We hebben heerlijk geslapen, geen kou gehad tussen de sneeuwtoppen.

Eerst weer een keer het thuisfront bellen. Alles oké, een oppas dag voor de boeg. Mooi oefenmateriaal.

IMG_20220605_094447_106Vandaag gaan we naar Imst om de Rosengartenschlucht te wandelen.IMG_20220605_115059_789

We parkeren de camper in het centrum ca 500 mtr lopen naar het begin. Duur van de route 1.5 uur, we zijn benieuwd.

IMG_20220605_120756_281

Het begint mild maar al snel wordt het klauteren over stenen en trappen. De omgeving is prachtig maar het kost zoveel energie dat het moeilijk is om ervan te genieten.

IMG_20220605_123147_409

Op ca ¾ van de wandeling wil ik (Anja) de handdoek in de ring gooien. We hadden nog een heel steil stuk voor de boeg, pal in de zon.

IMG_20220605_130444_933

Even gerust op een bankje en weer verder. Kom op, we gaan verder, opgeven is geen optie.

IMG_20220605_130631_803

We bereiken de top. Even rusten en via het bos terug lopen naar de camper. 2 uur en 15 min. We hebben het toch maar weer gefikst.

Daar er n Imst geen leuk plekje is rijden we alvast door naar de Hochgurgl om te overnachten. Deze weg kent ook vele haarspeldbochten, als je doorrijdt kom je Italië binnen.

IMG_20220605_162234_060

Net voor de tol is er het Top Mountain Motor museum, wat we morgen gaan bezoeken. We zitten nu op 2475 mtr. het uitzicht is spectaculair.

IMG_20220605_165120_104

Effe brommers kieken zegt Cor. Direct aanspraak met Engelsen. Het museum blijkt fantastisch te zijn. Het begint te regen, onweer, dat klinkt wel tussen de bergen. De mist komt opzetten en de wereld wordt een stuk kleiner.

Dat wordt koken want het restaurant sluit gelijktijdig met het museum.

1. Tom:
    5 juni 2022
    Anja, wat mooi dat je toch van die langere wandelingen maken kan. Zo beleef je veel meer op vakantie.
  2. Anja en Cor:
    5 juni 2022
    Dank je Tom. Het is telkens een hele opgaaf maar ik ga ervoor.
  3. Nel en Jan:
    5 juni 2022
    Wat hebben jullie al veel gezien. De foto's zijn ook mooi. Wij zullen jullie volgen. Fijne reis.
  4. Anja en Cor:
    Toch weer gelukt dan.🙂
  5. Anja en Cor:
    6 juni 2022
    Dank jullie wel. Klopt we hebben al veel gezien en hopen nog meer te mogen bekijken. Warme groetjes.
  6. Anja de Vries:
    5 juni 2022
    Toen wij vroeger echte wandelvakanties deden in Zwitserland en Oostenrijk waren wij een keer in het Pitztal in de buurt van Imst. Prachtige kleine camping, fantastisch sanitair en een restaurant met verse forel op het menu. Op een dag gingen wij een wandeling doen op 1900 meter. Helaas we misten de afslag naar het dal waar onze auto stond. Tot overmaat van ramp ging ik door mijn knieën en kon niet meer lopen. Doordat we verdwaald waren zaten we om 19.30 uur nog op 1900 meter. We hebben 112 gebeld met succes. Ze stuurden een helikopter! Ik werd met de helicopter afgevoerd naar het ziekenhuis in Danst. Vlakbij Imst. Ze vermoeden een afgescheurde kruisband. Dit bleek gelukkig niet zo te zijn. Adri en onze hond echter bleef achter op de berg. Hij moest via een wanderweg nog naar de parkeerplaats. Het probleem was dat hij niet begrepen had waar ik naartoe was gebracht. Via de camping beheerder werd dit probleem opgelost en kwam hij rond 23.30 uur in het ziekenhuis. Inmiddels was mijn knie goed ingepakt en had ik een flinke dosis pijnstillers gekregen. Het wandelen was afgelopen want ik moest rusten en met Het beentje omhoog. Waarom dit verhaal. Ik weet uit ervaring hoe pittig het wandelen daar is. Chapeau voor jullie. Doorzetters daar houd Ik wel van. Geniet ervan, het is echt genieten daar. Groetjes Anja en Adri
  7. Anja en Cor:
    6 juni 2022
    Wat een pech. Daar kan ik over meepraten, op 1 van onze vakanties brak Ik mij onderbeen op 9 plaatsen. Ik ben zo dankbaar dat ik uiteindelijk weer kan lopen, toen waren de verwachtingen niet zo hoog. Ik doe het toch maar weer. Groetjes
  8. Anja de Vries:
    6 juni 2022
    Fijn dat je nu weer mee kan komen en mooie herinneringen kan maken! Dat is zo belangrijk.....
  9. Anja en Cor:
    7 juni 2022
    Dat is zeker dierbaar mooie herinneringen.