Dag 27 Tauberzell naar Reipoltskirchen

19 juni 2022 - Reipoltskirchen, Duitsland

Onze stoere meid heeft een mooie prestatie geleverd met haar vriendin, ze hebben de midzomernacht wandeling gelopen. De opbrengst gaat naar KWF. Top gedaan dames.

P6185324P6185327

Gisteren vlogen er vele blauwe glazen makers in de beek naast de camperplaats. Echt plaatjes.

Wat zijn wij boffers, gisteravond wederom luxe kunnen douchen en deze morgen heerlijk toeren, de temperatuur is nu al 31 graden, maar met de airco aan is het zeer aangenaam.

Het is toch verder rijden dan gedacht, maar dat is geen straf. Het verkeer is minimaal, wel wat motorrijders, maar wat wil je met dit weer. Ik zie in een weiland een Tiny House staan, leuk beschilderd incl. trapje, maar als we dichterbij komen blijkt het een kippenhok te zijn. Nou, die hebben geen last van woningtekort.

IMG_20220619_170356_647

We bereiken de camperplek. We zijn alleen, een te gekke plek, gelukkig met de nodige bomen, want de temperatuur loopt op naar 36 graden. Te warm om iets te ondernemen, lezen en met de voeten in het water. Er lijkt hier een restaurant te zijn, maar de reviews zijn pittig sinds er een nieuwe eigenaar in zit. Dus slaan we over. In de vroege avond komt een buurman met zijn hondje aan gewandeld. Hij bevestigt deze geluiden, mensen gaan blijkbaar met honger weg. Voorheen was het altijd volle bak, nu staan er twee auto's. Hij en zijn vrouw overwinteren elk jaar in Spanje. Hij geeft nog wat camper tips voor de omgeving, maar dan komt zijn vrouw hem halen. Hij blijft blijkbaar te lang kletsen.

IMG_20220619_200810_265IMG_20220619_200318_783IMG_20220619_201311_974

Om acht uur dan nog 30 graden gaan we het sculpturen pad wandelen, of de kunst route, iedereen geeft er zijn eigen naam aan.

IMG_20220619_201957_918P6195376

De sigaret automaten staan er nog steeds in Duitsland, nu wel met de moderne technieken om te kunnen betalen.

Bij terugkomst is er een stel de honden aan het uitlaten. Wil je mij op de foto zetten zegt hij. Hij blijkt voor de liefde hier twee jaar geleden naar toe zijn verhuisd.

1. Elly:
    22 juni 2022
    Die stoere meid is echt een topper.
  2. Anja en Cor:
    23 juni 2022
    Vinden wij ook Elly. Dank je wel.