Dag 18 Fugen via Krimml naar Niedernsill

9 juni 2022 - Niedernsill, Oostenrijk

Het regent, maar wie weet klaart het op. We gaan naar de watervallen van Krimml.

IMG_20220609_094105_457

We doorkruisen de Gerlospass oftewel Gerlos Alpenstrasse, wat een schitterende weg. Helaas is het maken van foto's door de triestheid van het weer niet zo mooi geworden. De dame bij het tol loket zegt dat we een prachtig weekend tegemoet gaan, een fijn vooruitzicht. We klimmen en klimmen en nog eens klimmen via vele (je raadt het al) haarspeldbochten. We komen langs de overnachtingsplek. Een mooie uitkijk over de waterval. Eerst nog een stukje naar beneden naar de parkeerplaats P4, ja er zijn er meerdere voor het museum en de waterval. Het staat aardig vol met touringcars. We kopen een combikaartje voor het Waterwereld museum, de waterval en de parkeerkosten.

IMG_20220609_124709_689IMG_20220609_122052_270

Het museum is klein maar erg mooi opgezet, met vele weetjes e.d. Bijv. met hoeveel kilometer per uur valt een sneeuwvlok, regendruppel of hagelstenen. Antwoorden : 4 km - 20 km en 70 km. Helemaal boven staat een telescoop op de waterval gericht, het stuiven van het water, erg schitterend.

IMG_20220609_124805_095

Er ligt ook een fantastisch buiten Waterpark bij. Jammer van de regen, anders was het een paradijs voor kinderen.

IMG_20220609_130246_477

Dan de waterval bezoeken, met de plu's in de hand naar boven. Al snel komen we bij het eerste uitkijkpunt. Klik, klik, het ligt weer vast op de gevoelige plaat.

IMG_20220609_133748_307

Naar boven want er zijn nog twee uitzichtpunten en 1.5 uur te wandelen. Nee, dat lukt echt niet. We geloven het wel dat hij goed naar beneden stroomt.

IMG_20220609_132217_536

De klandizie met dit weer is bij de horeca op de route ver te zoeken.

IMG_20220609_142227_437

We stappen een zaak binnen, inderdaad helaas geen gasten. We bestellen een lunch, pommes met bratwurst, echt Oostenrijks. Zijn er toch wat inkomsten. We wandelen terug naar het museum, nog even neuzen in de souvenirshop en wat info meenemen vwb de omgeving. Toch heerlijk dat we geen vaste plannen hebben. We gaan vannacht niet bij de waterval staan maar rijden naar Niedernsill. We bladeren door de foldertjes en gooien ons programma weer eens gemakkelijk om. Jullie zullen het vanzelf lezen. Tot de volgende keer.

1. Marjo Wijk:
    9 juni 2022
    Hier ook veel regen hoor beetje zelfde weer als jullie dan.
    Temperatuur is goed ,
    geniet maar lekker van de natuur die is mooi!!!
  2. Anja en Cor:
    10 juni 2022
    Het is al helemaal goed, maar qua weer wordt het steeds beter. Komt helemaal goed.
  3. Nel en Jan:
    10 juni 2022
    Hallo Anja en Cor. Fijn dat jullie zoveel moois mee maken.Jullie zijn nu in een gebied, waar wij vroeger op wintersport waren. Maar in deze periode is toch anders. Wij blijven jullie volgen. Groetjes.
  4. Anja en Cor:
    10 juni 2022
    Leuk hoor, al die mooie herinneringen. Wij genieten volop en hopelijk beleven jullie het mee.