Dag 19 Niedernsill naar Kaprun

10 juni 2022 - Kaprun, Oostenrijk

IMG_20220610_094920_492De vrijwillige brandweer van Niedernsill vertelt de kinderen van het basisonderwijs over hun werkzaamheden. Als eerste mogen ze om beurten met de brandslang spuiten. Wat een euforie. Het slaat in als een bom. IMG_20220610_112223_035

We gaan wandelen, bovenlangs het dorp, dus weer flink klimmen. We komen twee Nederlandse stellen tegen.

IMG_20220610_114747_089

Leuk als je hoort hoe ieder de vakantie op zijn eigen manier invult. Stel 1 heeft een appartement gehuurd en gaat van daaruit dagtripjes ondernemen. Zij hadden een mooie dag uitgekozen voor de watervallen. Wij toch ook. Stel 2 komen we tegen met een Border collie (voor ons bruin/ wit maar zijn baasjes noemde het Ee red) zij gaan met een gids een 5 daagse wandelroute in de bergen lopen en logeren bij een Nederlandse vrouw die dit al jaren organiseert. Dat is toch prachtig, ieder zijn eigen invulling.

P6104741P6104739P6104743P6104742

We komen op ons wandeling zelfs een witte beer en een bok tegen. Oordeel zelf.

IMG_20220610_122318_609

Terug in het dorp nog even brood halen, lunchen en naar Kaprun (15 min) verder.

P6104749

Als we een afslag nemen staat het opeens stil. Een auto staat midden op de overweg, achter hem en voor hem zijn de bomen gesloten. Omstanders schieten te hulp, ze kunnen de slagbomen een beetje optillen zodat hij door dan rijden. Poeh, dat was even schrikken.

We komen weer op een schitterend plekje uit. P6104758

Vanaf hier willen we morgen de Sigmund Thun Klamm beklimmen en een rondje om het Klamm meer / Klammsee wandelen.

IMG_20220610_150702_458

Nu nog een poosje buiten zitten met ons lees materiaal. Cor via de digitale weg en ik een ouderwets leesboek.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Tom:
    10 juni 2022
    De beer en de bok zijn de doelen voor een zogenaamde Animal die je met een handboog, en pijlen natuurlijk, moet raken. De kill zone geeft de meeste punten. Ik heb dit ook wel een paar keer gedaan en soms is het doel zodanig, klein dier voor rotsen, dat een misser einde pijl betekent.
  2. Anja en Cor:
    11 juni 2022
    Zoiets vertelde een wandelaar ons ook, die we daar tegenkwam.
  3. Anja de Vries:
    10 juni 2022
    Mooi hoor. Prachtige omgeving daar en ja, in Kaprun ben ik meerdere malen wezen skiën. In Kaprun zelf en achter in het dal op de gletsjer. We, mijn schoonzus en ik, logeerden in een hotel in Zell am See/Schuttdorf. Fantastisch ski gebied! Jullie lekker genieten in Oostenrijk en wij momenteel in Lillehammer sinds vanmiddag. Groetjes!
  4. Anja en Cor:
    10 juni 2022
    Ja, dit is echt een paradijsje. We staan onderaan de Klammsee, met z'n tweeën, vogeltjes, koeien en alleen maar RUST. Maar die rust en stilte vinden jullie ook in Noorwegen. Fijne reis.
  5. Rob van den Brink:
    11 juni 2022
    Leuk en bekende plekken voor ons. Gingen de mensen met de hond toevallig lopenet Dog Walk Trail? Want die zijn we meerdere keren tegen gekomen terwijl wij met Mirra hoog in de bergen stonden. Erg leuke organisatie.
  6. Anja en Cor:
    11 juni 2022
    Ze liepen routes met een gids in de bergen. Ik dacht wel dat het dog walk trail noemde. Ze kwamen hier al verschillende jaren.
  7. Rob van den Brink:
    11 juni 2022
    Ha ha, grappig. We zijn ze verschillende keren tegeb gekomen. Ze zitten bij Kaprun in de buurt.
  8. Anja en Cor:
    12 juni 2022
    Klopt omgeving Niedernsill - Piesendorf.
    Wat een toeval hé.
  9. Elly:
    12 juni 2022
    Jullie maken het ook mee. Een aangeschoten beer. De s hietschijf zit er nog op. Hahaha.
    Een auto op het spoor.
    En echt interresant hoe ze de snelheid van sneeuw en regendruppelkunnen meten. Zal vast een oud onderzoek zijn, want als je ziet hoe het er hier naar beneden valt. Hahaha
    Geniet van al het moois.
  10. Anja en Cor:
    12 juni 2022
    Ja, er gebeurt heel wat. Mooie herinneringen. Dank je wel en met dat genieten komt het helemaal goed.
  11. Emmy van de Veerdonk:
    13 juni 2022
    Wat een mooie omgeving dat is smullen .En met zulke beren op de weg is het nog best aangenaam.Dat houden jullie zo wel vol.
  12. Anja en Cor:
    13 juni 2022
    Ja, met deze beren op onze weg kunnen we wel omgaan en houden we het nog een poosje vol 😘