Dag 29 Birresborn naar Nettetal

22 juni 2022 - Steyl, Nederland

Rust, rust en nog een rust.

Zo stil hier boven dat maak je niet veel mee.

We gaan nog wat kilometers maken, er steekt weer een hert over, we hebben er inmiddels al 7 gezien, helaas niet op de foto.

Nettetal, een klein stukje van Nederland verwijderd. We willen in eerste instantie de wandelroute doen om het galgenvenn, 11,2 km. Dat is te lang, dan met de fiets. Ook een hele opgave, een wandelpad is geen fietspad.

Al snel komen we bij het water, een stukje verder loopt een herder met z'n hond en kudde schapen met wat geiten.

Een mooi stuk natuur. Het zijn vele paden met mul zand. Vaak op- en afstappen, lopen met de fiets aan de hand.

Opeens komt er een auto door het bos aanrijden. Volgens ons is het geen boswachter, hij raast met de auto langs bomen en struiken. De Duster zat helemaal onder de krassen. Zou het wel zijn eigen auto zijn geweest. Zonde.

Er huilt ook een boom in het bos, hij wilde niet gekaapt worden.

Halverwege de route stond een bordje eetterras Maria hoeve in Belfeld 1.2 km. (Daar zijn we op vakantie geweest met de caravan. Tijdens deze vakantie hebben we de HY gezien in de Tub, een jaar later met de camper naar Luxemburg). We laten ons heerlijk verwennen op het terras. Terug bij een stukje duingebied werden we gewaarschuwd door een mountainbiker, het pad vervolgen lukte niet, dan maar via het fietspad terug naar de camper.

Nog even het kind in ons vrij laten in de speeltuin. Heerlijk!