Dag 35 van Inari naar Sodankylä 203 km

10 augustus 2019 - Sodankylä, Finland

Nog even terug naar gisteren. Na het versturen van de blog kwam Anja er achter dat er een hangbrug in de buurt was. Wij daar heen natuurlijk. Bij 4 graden. Door de bossen.

OI000293

De brug

OI000294

Aan de overkant was een overdekte kampvuur/bbq plaats met een gebouw er bij met toilet en een ruimte vol zakken brandhout.

IMG_20190809_223310

IMG_20190809_223314

Prachtig toch en dat voor zo een kleine gemeente.

Vandaag hebben we lekker weer gehad en zijn ook veel buiten geweest.

OI000304

Bij het verlaten van het dorp liepen er 2 rendieren op de rotonde. Geen mooie foto want het moest snel maar het gaat om het idee.

OI000295

Op naar Tankavaara. Eergisteren hadden we van Italiaanse mensen gehoord dat daar het wereldkampioenschap goud pannen wordt gehouden in een oud goudzoekers dorpje. Met daarbij natuurlijk een museum. Onderweg nog wel een noodstop moeten maken voor rendieren die overstaken.

Winkel in het dorpje.

OI000296

Wedstrijd voor kinderen.

OI000299

OI000297

OI000298

Wij wisten niet dat dit nog zo populair was. In deze omgeving wordt nog echt naar goud gezocht net zoals op discovery Channel.

Het museum binnen en buiten.

OI000301

OI000300

Leuk museum, weer veel geleerd.

Onderweg nog gestopt bij een markt, met een wedstrijd lasso gooien.

De prijsuitreiking in traditionele Sami kleding..

OI000302

OI000303

1. Henk:
    10 augustus 2019
    Zo zo wat een avonturen zo in het hoge noorden.
  2. Anja en Cor:
    10 augustus 2019
    Nee, knuffelen met struisvogels. Das pas eng.
  3. Anja en Cor:
    Ja, je maakt wat mee.
  4. Adri:
    10 augustus 2019
    Wat een mooie avonturen maken jullie elke dag opnieuw weer mee!
    Valt me op dat er bij het winkeltje waar ze goud pannen het er ook in het Engels bij staat aangeven. Toch toeristisch dus?
  5. Anja en Cor:
    10 augustus 2019
    Het staat er in het Fins en Engels, anders zouden er maar weinig bezoekers komen denk ik. Musea zijn wel rustig, net als de rest van de omgeving, zowel in Noorwegen als Finland. Zweden moeten we nog afwachten.
  6. Hermie:
    10 augustus 2019
    Wij gaan morgen naar het laagste puntje.
    Wat een verhalen allemaal weet. Leuk om dit allemaal zo spontaan mee te kunnen maken.
  7. Anja en Cor:
    11 augustus 2019
    Ja, bijzonder die moderne techniek. Vroeger moesten we vanuit een telefooncel bellen. Veel plezier in het Zuiden. Cor vindt je nieuwe vriend leuk.
  8. Elly:
    11 augustus 2019
    Wat een warm ontvangst aan de andere kant van de brug. Dat je daar zonaar gebruik van mag maken. Daar kan menigeen nog van leren.
  9. Anja en Cor:
    12 augustus 2019
    Zeker te weten.
  10. Emmy van de Veerdonk:
    13 augustus 2019
    Prachtig het ziet er allemaal zo puur en natuurlijk uit.
    Geen poes pas maar of ik dat kan zeggen.?
    Jullie hebben meer ervaring.
  11. Anja en Cor:
    13 augustus 2019
    Klopt helemaal. Alles puur natuur. Scandinavië heeft wel vooraan gestaan met het uitdelen van de natuur en met name Noorwegen. Alles lijkt een ansichtkaart. Geweldig!