Dag 7 Viksdalen naar Grodas 195 km

13 juli 2019 - Hornindal, Noorwegen

OI000068

Dit was een van de mooiste routes tot nu toe. Weg 13 - E39 en 60.

Vanmorgen wakker worden aan een meer met waterval en een graad of 18 met een zonnetje. Mooier kan bijna niet. Over het weer hebben we niet te klagen het is hier tussen de 18 en 23 graden met af en toe een paar druppels (ca 10) voor het stof. Gisteren had Leffe, onze Zweedse buurman, ons al op een waterval gewezen iets verderop aan de weg. Na een aantal minuten rijden inderdaad. Na het maken van de nodige foto's gaan we weer op weg.

OI000063

En paar minuten later staan we stil voor een vrouw die op de weg staat. Wat blijkt; de stal is rechts van de weg het weiland links, dus wachten tot de dames overgestoken zijn. Na  een stukje rijden tijdens een afdaling kijk ik in mijn spiegel en rijd er een wielrenner achter me. We gaan wat aan  de kant en hij komt ons met zeker 70 voorbij.

OI000064

Daarna op naar Moskog; een klein plaatsje met een grote waterval (90mtr).

OI000065

Lunch aan een watertje.

OI000066OI000067

Via een mooie weg naar Olden om een Stavkirke te bekijken. Nog een klein  stukje verder en wat zoeken een mooie overnachtingsplek. Op een pleintje aan de kade van het Nordfjorden.

Onderaan de pagina staat nu een korte film van Anja die mij probeert te raken met een sneeuwbal.

1. Henk:
    14 juli 2019
    Op naar het Geirangerfjord
  2. Elly Van de Pol:
    19 juli 2019
    Was de sneeuwbal raak. Ik hoorde wel klets. 🤣
  3. Anja en Cor:
    19 juli 2019
    Ik heb onze Cor gespaard. De bal knalde op de grond.