Dag 8 Van Grodas naar Vevang 253 km

14 juli 2019 - Hornindal, Noorwegen

OI000077

Gisteravond hebben we de planning nog eens bekeken en dat was een heel gedoe maar we hebben alles nog onder controle en zelfs een paar dagen speling. Vanmorgen waren we op tijd op, omdat we voor de middag bij de Trollstigen wilden zijn ivm de mogelijke drukte. Jammer genoeg was het kil en wat laaghangend bewolking.

OI000072OI000071

Weer een mooie rit langs bergen, fjorden, watervallen en velden met aardbeien.

OI000073OI000080

Boven aangekomen was het mistig maar hoe verder we door de haarspeldbochten naar beneden reden hoe beter het werd.

OI000075OI000076

Het was een leuke afdaling soms wel erg krap en moesten tegenliggers op elkaar wachten op de bredere stukken. Wat natuurlijk niet altijd goed gaat maar dat is goed voor de spanning.

OI000069

Vanaf hier zijn we iets naar het noordwesten gereden en hebben weer een pond moeten nemen. Dat begint een dure hobby te worden 30 euro per keer.

OI000079OI000078

Met een omweg langs de kust en eindigde op een mooi plekje aan de rand van een natuurreservaat. Morgen gaan we naar de Atlanterhavsveien.

1. Tom:
    14 juli 2019
    Doe lekker rustig aan mensen! Leuk dit reisverslag.
  2. Anja en Cor:
    15 juli 2019
    We moeten wel plannen want we hebben een feestje eind augustus.
  3. Anita:
    15 juli 2019
    Op een vakantie of wereldreis heb je toch geen datelines?
  4. Ted de Keijzer:
    Leuke blog.

De ferry's zijn inderdaad niet goedkoop. Zowel in 2017 als in 2018 waren wij er bijna €850,00 mee kwijt. Dat was wel incl de Deens-Zweedse bruggen.

Misschien aan de late kant, maar een abonnement op de Oresundbrug levert al bij de eerste rit naar Zweden een voordeel op. Bijkomend voordeel is, dat je onderweg in Noorwegen herkend wordt door de scanners bij tolpoortjes. Dat vereenvoudigt de administratieve afhandeling en leidt soms ook tot een kleine korting.

De Atlanterhavsveien is erg mooi. Ik hoop dat jullie er net zo van genieten als wij hebben gedaan.

Mocht je in Trondheim naar de cp bij het atletiekstadion gaan, wees daar dan vroeg, want er zijn niet zo veel plaatsen. Wij waren er te laat, en zijn toen maar doorgereden naar de camping in Malvik.
  5. Cor:
    15 juli 2019
    Wij staan nu in Rye dus ik denk niet dat we naar die CP gaan.Toch bedankt.
  6. Elly Van de Pol:
    19 juli 2019
    Die trol op de motor geweldig. 🤣Ik loop een beetje achter op jullie reis. Wat is het daar prachtig.