Dag 08 / Zondag 24-09-2023 / Sauvagnon / 25°

24 september 2023 - Aubin, Frankrijk

We zeggen gedag tegen buurman 'Twan'. Hij heeft nog het verhaal dat het kanaal was doorgebroken en dat in het dorp het water 1.80 mtr hoog stond. Wat moet dat een overlast zijn geweest voor de inwoners. Verdrietig.

We rijden Route des Landes, een vlak wat saaier gebied, maar het zonnetje reist heerlijk mee.

De Route Bordeaux neemt het over en het wordt al heuvelachtige en kronkelige. In de verte zien we de bergen al opdoemen.

P9240231

We besluiten een lunchpauze in te lassen in het dorpje Sauvagnon. Helaas is alles gesloten, dus dat worden onze eigen boterhammen.

Na de lunch besluiten we een stukje motor te gaan rijden, het weer is stralend.

De heuvels zijn prachtig groen en de Pyreneeën komen steeds dichterbij.

_P9240233

Bij het meertje in de omgeving zitten de vissers volop te genieten in het zonnetje van hun vangst. Ook onderweg geen terrasje tegengekomen, dus hier maar iets lekkers genuttigd.

_P9240238

_P9240239

We besluiten maar hier te blijven staan voor vannacht. De motor weer op de drager. Achter Cor zie je een grote vrachtwagen hierin reizen een Frans gezin met hun 3 jonge jongetjes.

_P9240241

Dan tijd voor de boeken. Doorlezen tot de laatste bladzijde.

Voor het eten wandelen nog even door het dorp. Hier hangen foto's aan de huizen, wat we vorig jaar ook in Spanje zagen. Deze valt op, de Route Bordeaux.

_P9240243

Een stukje verder komen we in een Oase van rust en de palmbomen staan fier rechtop.

_P9240245

Weer een heerlijke dag.

1. Heddy Saris:
    24 september 2023
    Dus Anja, zit jij voortaan lekker achterop bij Cor ipv zelf fietsen! 🙄😊
  2. Anja en Cor:
    24 september 2023
    Fietsen in her buitenland is geen succes. Dus achterop de motorfiets 🤫