Dag 07 / Zaterdag 23-09-2023 / Caumont-sur-Garonne / 22°

23 september 2023 - Caumont-sur-Garonne, Frankrijk

Deze kleine camperplaats in het dorpje, heeft ook alle faciliteiten, toiletten, speeltuin, tafelvoetbal en een half-pipe. Het is zeer goed verzorgd in de Franse gemeentes.

We rijden naar Hautefort. Het ziet er jammer genoeg nog grijs uit. Er is een chateau.

_P9230216

Op internet staat dat er een La Brocante Musee is. Klinkt interessant, maar in mijn achterhoofd zit de gedachten volgens mij is het een Kringloopwinkel en ja hoor, dat blijkt zo te zijn.

P9230206

Maar er is ook een historisch medicijn museum, ondergebracht in de kerk, waar de zieken mensen vroeger ook de dienst konden bijwonen, daar er roosters zaten tussen de ziekenboeg en de kapel. Indrukwekkend. We wandelen nog even verder, kopen brood bij de bakker en keren terug naar de camper. Het zonnetje staat inmiddels alweer te stralen.

_P9230215

_P9230212

_P9230213

We vervolgens onze route de Limoges, een slingerend bosgebied. Afgewisseld met prachtige wijnvelden.

We lunchen bij een picknickplek.

_P9230220

De rit gaat verder over in route Blanca.

Vanavond staan we aan het kanaal Garonne, wat in de 19e eeuw is aangelegd. Samen met het kanaal Du Midi, is het een verbinding met de Middellandse zee en de Atlantische oceaan.

_P9230230

Voor het eten wandelen we naar het dorp, het bruggetje over.

_P9230224

Via de andere zijde van het kanaal terug. Een mooie wandeling met een vriendelijk zonnetje erbij.

1. Heddy Saris:
    23 september 2023
    Lekker nostalgie! Dat vind ik altijd zo leuk!
    Lelijk eendje dat ook nog!

Hoe warm is het bij jullie?
    Bij ons steeds kouder en vanmiddag een fikse regenbui 🤪
  2. Anja en Cor:
    24 september 2023
    De eend was van beton, stond in iemands voortuin. Vandaag zondag 24 sept wordt het 25 graden.
  3. Tom:
    23 september 2023
    Geen leuke Michelinposter gekocht bij de brocante?
  4. Anja en Cor:
    24 september 2023
    Nee, niet op voorraad. Het waren ook geen kringloop prijzen.
  5. Elly:
    25 september 2023
    Mooie afwisseling van natuur naar kringloop.
  6. Anja en Cor:
    25 september 2023
    Je weet toch wel: Anja is van de natuur en ik van de kringloopwinkels. ;-)