Dag 15 / Zondag 01-10-2023 / Lugar Barrio Villapresente / 29°

1 oktober 2023 - Villapresente, Spanje

We maken alles nog even schoon voor vertrek. Altijd vermakelijk als je mede camperaars zo onlogisch te werk ziet gaan, maar dat zal voor hen goed voelen en daar gaat het tenslotte om.

Ze hebben voor onze speciale wegen aangelegd de CA (Cor en Anja) 643 van Espinosa de los Montero naar La Concha. De CA 264 naar Campillo en de CA 142 naar Selaya. Sprakeloos wat een overweldigende natuur. Zoveel moois, we zijn er stil van. We klimmen naar ca 1600 mtr over smalle wegen met aan de ene kant de rotsen en aan de andere kant de vallei.

PA010554

Geniet maar even mee,ook van de berggeiten.

PA010581

PA010557~2

​​​Een stukje verderop halen de wielrenners ons in terwijl ze dalen en dan op die dunne bandjes.

_PA010585

Als we Santa Maria binnenrijden is midden op het plein een kapster een mevrouw aan het knippen. Zo'n grappig gezicht.

We arriveren in Santillana del Mar, een historisch stadje. Het dorpscentrum van Santillana del Mar telt veel historische gebouwen. De geschiedenis van het benedictijnenabdij Colegiata Santa Juliana gaat terug tot de 12e eeuw en heeft nog veel van zijn oorspronkelijke karakter behouden. Op het plein staat de Torre de don Borja uit de 15e eeuw vernoemd naar Don Borja Barreda. Verder zijn er veel mooi versierde herenhuizen met op de gevel de wapens van oude Spaanse adellijke families. Het dorp ademt nog steeds een middeleeuwse sfeer. Voor ons helaas wel te toeristisch.

_PA010602

_PA010617

_PA010612

We hebben een mooi plekje voor de nacht ontdekt met water erbij. Het zal op deze zonnige dag wel druk zij met locals. Een paar 100 mtr er vandaan is het weggetje afgezet met een hek, vanwege werkzaamheden. Op naar een camperplaats in de buurt, gesloten ivm een aanstaand feest / festival. Toch nog een leuk plekje bij het water gevonden. Waar de locals dankbaar gebruik van maken.

_PA010623

1. Heddy Saris:
    1 oktober 2023
    Hoi, hoe gaat het met de mond van Anja?

CA wel bijzonder! Wat een toeval 😉😊

Mooie natuurfoto's!
    Wij waren vorig jaar niet ver van jullie vandaan.
  2. Anja en Cor:
    1 oktober 2023
    De mond blijft gevoelig en eten is erg lastig. Geduldig zijn.

Schitterende natuur.

Ja, jullie hebben vorig jaar eerst een gedeelte noordelijk gedaan en daarna Portugal.
  3. Hetty:
    1 oktober 2023
    Hey lieve anja en cor, jullie hebben het weer super naar jullie zin, te zien op alle foto's en verhalen . Prachtig daar. Geniet lekker verder wij genieten mee. Doei dikke knuffel van ons .
  4. Anja en Cor:
    1 oktober 2023
    Het is niet alleen maar genieten. Lees vrijdag 29 sept maar.
  5. De Paus:
    Ik ben jaloerrrrrssssss!!
  6. Anja en Cor:
    1 oktober 2023
    Nou, je hoeft niet jaloers te zijn, lees maar vrijdag 29 sept.
  7. Hielke:
    2 oktober 2023
    Gaan jullie nou ook regelmatig het water in? Lijkt mij heerlijk met zulke temperaturen 😅
  8. Anja en Cor:
    2 oktober 2023
    We gaan regelmatig naar de tandarts 😭, ook heerlijk met deze warme temperaturen.