Dag 19 / Donderdag 05-10-2023 / Cofinu / 26°

5 oktober 2023 - Asturias, Spanje

Vannacht nog plezier gehad van het feestmaal. Na een week aangepast te hebben gegeten, was het waarschijnlijk toch te vet en kwam mijn maag en darmen in opstand. Vanmiddag maar een siësta houden om een beetje slaap in te halen. Ik spreek nu met jullie af, er worden alleen nog maar leuke dingen benoemd. Afspraak staat bij deze.

Het is nog fris tussen de bergen 9°.

We gaan het bezoekerscentrum van de Picos de Europa bezichtigen.

_PA050897

Dit enorme pand is 17 augustus jl. pas geopend. Wat een indrukwekkend centrum en alles zo mooi weergegeven over de geschiedenis van de Picos.

PA050886

_PA050891

Een slede waar men stenen mee vervoerden.

We hebben er met z'n tweetjes twee uur doorheen gewandeld, films gekeken, teksten gelezen en alles bewonderd wat er leeft en groeit. Magnifiek!

Daarna verlaten we het mooie plekje.

dji_fly_20231005_095544_435_1696492695733_photo_optimized

We gaan Noordelijker, richting de kust. De eerste hindernis is een kudde koeien en kalfjes op de weg. Wat schattig om te zien.

PA050902_1_exported_28940

We volgen de N625, bij iedere bocht worden we weer verrast door een nieuwe ansichtkaart. Je kunt blijven fotograferen hier.

_PA050914

_PA050920

De weg is smal en je moet opletten voor overhangende rotsen. Cor laat op een breder stukje een vrachtwagen passeren. Een stukje verderop claxoneert hij volop, twee aankomende motorrijders moeten zich wel een hoedje zijn geschrokken.

_PA050922

We stoppen bij een uitzichtpunt, de hoogste top van een van deze bergen is 2596 mtr hoog.

_PA050909

Bij een picknickplek in Arriondas, lunchen we in het parkje. Deze plek is voor ons niet geschikt om te overnachten. We rijden een kwartiertje door naar Cofinu en staan nu boven de vallei. Heerlijk in de schaduw met een boek.

1. Adri:
    5 oktober 2023
    Het leven zijn niet alleen maar de leuke dingen. Alles mag benoemd worden. Alleen hopelijk maken jullie niet teveel narigheden mee. Voor nu heb je je portie wel even gehad Anja.
  2. Anja en Cor:
    6 oktober 2023
    Nee, het leven bestaat niet alleen uit leuke dingen, dat weten wij als geen ander, maar voor nu is het fijn dat we ook gezellige verhalen kunnen sturen.
  3. Adri:
    6 oktober 2023
    Natuurlijk, dat gunnen wij jullie dan ook van harte❣️❣️
  4. Anja en Cor:
    🙏🙏
  5. Heddy Saris:
    7 oktober 2023
    Mee eens met Adri, minder leuke dingen horen erbij. Jij laat goed merken, dat jullie toch kunnen genieten van de vakantie ondanks de pijn en ongemak. Jullie zijn powermensen! 😉💪😊
  6. Anja en Cor:
    8 oktober 2023
    Positive thinking.
    Kijken naar wat mogelijk is en daar energie uithalen.