Dag 18 / Woensdag 04-10-2023 / Posada de Valdeon / 25°

4 oktober 2023 - Posada de Valdeón, Spanje

Vanmorgen verwend met een ontbijtje, croissants, heerlijk zacht, dus dat lukt goed om te eten. Ik krijg mijn toekomstig cadeau, een levensboom van cortenstaal al te zien. Prachtig!

_PA040748

Even later belt Jill om te feliciteren. Daarna wil ik de badkamer inlopen en val weer recht voorover de ruimte in. Ik heb mijn teen flink pijn gedaan. Wat een pech.

De wereld om ons heen is gehuld in mist. Wat doen we, een dagje blijven staan of toch verder? De felicitatie komen binnen, toegezongen worden in het Spaans, telefoontjes en apps. Zo warm en lief al die overweldigende reacties

Om 11.00 uur komt het zonnetje door en besluiten we toch verder te reizen.

_PA040752

Wat een schitterende natuur en voel je je als mens toch nietig. We pauzeren onderweg en spreken een Nederlander die met zijn te gekke Koningspoedel ook geniet van de omgeving.

IMG_20231004_120012_712

We komen aan op ons nieuwe plekje en maken meteen kennis met onze buren.

_PA040776

We lunchen even en gaan met de motor verder omdat het verderop te smal wordt en verboden is voor campers.

Wat een schitterend weggetje.

We komen aan bij Lola, een cafeetje.

_PA040788

Hier stoppen veel Engels met motoren voor 1988, zij zijn een rally aan het rijden.

_PA040785

We drinken wat en vragen of we de motorkleding en helmen achter mogen laten. Geen probleem.

Even later starten we bij Cain de Valdeon, de wandeling door Picos de Europa. Woorden schieten te kort. Zo'n overweldigende natuur midden tussen de bergen.

_PA040811

_PA040801

Het lukt goed met mijn teen, we moeten echter ook nog terug en dan begint het vervelend te worden.

Eenmaal terug in het dorp zien we dat er al restauranten zijn gesloten. Zou Lola nog wel open zijn, want daar ligt onze kleding. Ja, hoor niets aan de hand. Nog een drankje en terug op de motor.

_PA040851

Helingen van 20%, geen probleem met het kleine Hondatje, het werkt perfect.

_PA040862

Terug bij de camper, een praatje met de Zwitserse buurman en een stelletje uit Engeland. De boel weer op de drager, even uitrusten en dan iets eten in het dorp.

1e Restaurant dicht, 2e geopend om 20.30 uur. Dan maar naar het café, een burger met frietjes. Zacht gebakken friet en het gemalen hamburgervlees lukt ook, het broodje en rauwkost blijf onaangeroerd liggen. Niet echt een feestmaal, maar de buikjes zijn gevuld.

_PA040875

Daarna met de voetjes omhoog in de camper.

1. Tom:
    4 oktober 2023
    Anja, wat een pech weer en dat ook nog op verjaardag. Van harte gefeliciteerd alsnog.

Wel een schitterende omgeving waar jullie nu zijn, geniet er met volle teugen van.
  2. Anja en Cor:
    5 oktober 2023
    Dank je wel, Tom. Een ongelukje zit in een klein hoekje, desondanks kunnen we wel genieten.
  3. Adri:
    4 oktober 2023
    Aan de ene kant pech met pijnlijk vallen. Aan de andere kant blijven jullie vallen op die prachtige natuur.
    Een verjaardag om niet snel te vergeten.,
  4. Anja en Cor:
    5 oktober 2023
    Dat klopt helemaal, wat een natuur, aan iedereen aan te bevelen.
  5. Anne-Marie:
    4 oktober 2023
    Proficiat Anja en uitkijken hoor!
  6. Anja en Cor:
    5 oktober 2023
    Dank je wel. Het verstand komt met de jaren, zullen we maar zeggen, ha, ha...
  7. Richard:
    Gefeliciteerd met je verjaardag
  8. Anja en Cor:
    Hartelijk dank.
  9. Anja de Vries:
    4 oktober 2023
    Anja, hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag. Wat een mooi cadeau krijg je! Van de Picos de Europa heb ik eens een programma gezien. Prachtig! Noord Spanje reis wordt ook de Picos ingepland. Vandaag reisgidsen gekocht van Noord Spanje en Bilbao gekocht. Morgen opname in ziekenhuis in Duitsland. 3 weken onder de pannen daar met nieuwe knie aanstaande vrijdag. Leeswerk welkom. Ook onze jongste dochter is vandaag jarig. Renske is 43 geworden. Waar blijft de tijd! Veel plezier samen en blijf genieten!
  10. Anja en Cor:
    5 oktober 2023
    Dank je wel, toevallig dat Renske ook jarig was, jullie ook nog proficiat.

Reisroutes hebben een digitale route Noord Spanje, te koop voor 10 euro, staat ook veel in over Bilbao (hebben wij niet gedaan). Uiteraard kun je onze route ook gedeeltelijk volgen. Veel sterkte in Duitsland en straks loop je Adri er helemaal uit. Alvast een voorspoedig herstel.
  11. Henk:
    5 oktober 2023
    Van harte proficiat en wat een mooie natuurplaatjes.
  12. Anja en Cor:
    Thanks. Schitterend nietwaar.
  13. Marian:
    6 oktober 2023
    Nog gefeliciteerd met je verjaardag!
  14. Anja en Cor:
    6 oktober 2023
    Dank je wel, toch we mooie dag geworden met een wandeling in Picos de Europa.