Dag 17 / Dinsdag 03-10-2023 / Riano / 23°

3 oktober 2023 - Riaño, Spanje

Gisteravond nog met een Nederlands stel gesproken. Zij hadden het plan om naar Marokko te gaan, maar met de natuurrampen is er nu een reisverbod. Voor de inwoners is het uiteraard veel triester wat er allemaal aan de hand is in hun land.

Alles weer schoon nog even tanken. 1 liter diesel voor € 1,569, het kwartje van Kok hebben ze hier wel. Cor kletst nog even met de jongedame, met wie praat hij nu niet, iedereen die hij tegenkomt toch 🤭

Het weer is wat triestig, beetje motregen en het is wat grijzig.

We rijden langs de bijzondere rivier San Vincente de la Barquera. Er steken allemaal paaltjes boven het water uit.

_PA030666

Al snel naderen we de Picos de Europa. Wij zeggen altijd Noorwegen heeft vooraan gestaan met het uitdelen van de natuur, waarschijnlijk toch een gedeelte 1e plaats, want hier zien we ook een natuurgeweld. Zo groots.

_PA030678

_PA030684

Aan de rotsen hangen ijzeren netten, maar goed ook want er hangen veel grote keien in. De weg is smal, maar goed te rijden.

Om 1609 mtr hoogte stoppen we, om te genieten van de rondcirkelende gieren (tenminste dat denken wij).

De weg door de Picos wat we nu hebben gereden was ca 50 km, met een snelheid van 40 km per uur.

_PA030705

_PA030701

We rijden het plaatsje Riano binnen, maar we lunchen. We ontmoeten een Nederlands stel die al een hele poos aan het toeren zijn op hun BMW. We vinden het hier zo prachtig, dat we besluiten hier te blijven overnachten.

We wandelen door het plaatsje, waar we een Spaanse Marques fan tegen komen, met een Rossi petje, lachen natuurlijk.

We maken een wandeling naar de brug en lopen langs het meer heen, leuk er staan borden waar de geschiedenis van deze streek wordt verteld. Zelfs in het Engels.

PA030711

_PA030731

Er is zelfs een klein haventje bij het meer.

_PA030738

Niet te vergeten alle sporttoestellen.

_PA030741

Eenmaal terug bij de camper, tijd voor een drankje, neem ik het spiegeltje er nog eens bij. De grote van het gat in mijn lip is van een dubbeltje en ziet er niet goed uit. Hé, hier is een medisch centrum (niet verwacht in zo'n kleine plaats). We wandelen er heen. De arts die open doet, spreekt Engels. Ja, erg grappig, hij tipt het bij Google in en vertaald het naar het Engels. Soms even een spraakverwarring maar we komen eruit. Direct starten met antibiotica want er zit een flinke ontsteking, nog meerdere tips gekregen om te kunnen behandelen. We worden door hem en z'n assistente vriendelijk gegroet bij ons vertrek. Fijn dat we nu de juiste info hebben.

Ons uitzicht, stukken beter dan gisteren nietwaar.

_PA030714

Voorheen lag het dorp midden onder de brug van 1954 tot 1986.

1. Jan Heijnen:
    3 oktober 2023
    Daar waren wij vorig jaar op de heenweg naar Portugal. Mooie omgeving.
  2. Anja en Cor:
    Zeer mooie natuur.
  3. Heddy Saris:
    3 oktober 2023
    Wij zijn vorig jaar ook daar geweest, zelfs op dezelfde weg 😊
    Ja, daar is het echt prachtig!
    Ja zeker, Noorwegen ook voor ons op 1e plaats, en ook zo fijn, lang licht.
    Nu in Nederland is het al donker om 19.30 uur.

Fijn dat jij nu meer gerustgesteld bent na bezoek bij de arts!
  4. Anja en Cor:
    3 oktober 2023
    Elk land heeft zo zijn charmes.
    Heerlijk om daar van te genieten.
    Hopelijk nu de goede weg op.
  5. Emmy van de Veerdonk:
    3 oktober 2023
    Zo vakantiegangers ik liep enorm achter met lezen en heb genoten van al die leuke kiekjes.Ook het weer is jullie redelijk goed gezind.Maar nu geen vreemde dingen met je lip gaan doen. Hopelijk werken de medicijnen goed. Om met jou woorden te spreken Anja ALLES KOMT GOED.
  6. Anja en Cor:
    4 oktober 2023
    Geduld is een schone zaak. Vertrouwen op een goede afloop.
  7. Rob van den Brink:
    4 oktober 2023
    Gelukkig is er medische hulp en weet je nu iets meer. Sterkte ermee.
    En natuurlijk voor vandaag: gefeliciteerd met je verjaardag! Fijne dag xxx
  8. Anja en Cor:
    4 oktober 2023
    Dank jullie wel. Klopt nu toch geruster daar we weten waar we aan toe zijn.
  9. Nel en Jan:
    4 oktober 2023
    De verhalen van jullie reis weer gelezen. Heel bijzonder allemaal. Geniet er maar van. Vandaag zie ik dat Anja jarig is, gefeliciteert en vele gezonde jaren. Groetjes.
  10. Anja en Cor:
    4 oktober 2023
    Dank voor de felicitatie. Niet alleen maar genieten, ook gevallen zie vrijdag 29 sept. Komt uiteindelijk ook weer goed straks in Nederland.
  11. Elly:
    4 oktober 2023
    Hallo reizigers. Anja gefeliciteerd met je vetjaardag. Fijne avond.
  12. Anja en Cor:
    4 oktober 2023
    Dank voor de felicitatie. Groetjes.
  13. Marian:
    6 oktober 2023
    Mooie reis en vervelend die medische problemen.
    (Kan mislukte, gepubliceerde woorden niet achteraf verwijderen... Dus soms staat er iets vreemds.)
  14. Anja en Cor:
    6 oktober 2023
    Als er al meer duidelijk is, hoe te handelen wordt alles al milder.