Dag 23 / Maandag 09-10-2023 / Porto de Barqueiro / 33°

9 oktober 2023 - Porto do Barqueiro, Spanje

Vannacht hadden we het ruisen van de Atlantische oceaan. Het blijft afwisselend dan het suizen van de bomen, de vogels en overige dieren. Dat is het mooie van vrij kamperen, het geluid van de natuur om je heen.

Vanochtend nemen we afscheid van DJ en Martine, een gezellig stel uit België. De mannen hadden direct een klik door de motoren. Op de terugweg kijken we of we bij hun in de omgeving kunnen overnachten.

We maken nu eens in de ochtend een toerrit met de motor, in de middag is het vaak te warm. We rijden langs de oceaan, door bossen, rotsgebieden en klein boerendorpjes. Heerlijk rustig.

PA091114

_PA091121

Bij terugkomt lunchen we. We zijn inmiddels nieuwe buren, Duitsers. Zij zijn in 1 keer door Frankrijk gereden en nu op weg naar Portugal. Na de lunch gaan we diesel en water tanken.

We rijden door een leuk havenplaatsje.

_PA091125

Wie rijden ons voorbij, het Duitse stel. Ze gaan zo snel dat we ze al snel uit het oog verliezen. Dat lijkt een gehaaste vakantie te worden, of snel op de plaats van bestemming willen zijn.

We komen aan bij Punta de Estaca de Bates. Dit is het meest Noordelijke puntje van het gehele Iberische schiereiland. Er staat een vuurtoren uit 1850.

dji_fly_20231009_193650_477_1696873432669_photo_optimized

We maken een wandeling en komen bij vervallen gebouwen. Hier stapt een stel uit een Bentley. Hij vraagt of Cor interesse heeft om samen met hier een hotel te bouwen. Het is een unieke locatie, maar Cor zegt ik ben net gestopt met werken.

Hij weet ons te vertellen dat dit een leegstaande militaire basis is.

_PA091145

We wensen elkaar een goed en gezond leven toe. Even later komen ze nog zwaaiend voorbij gereden.

We wandelen verder en even later komen we bij een observatorium voor vogels. Daar zijn ook twee vogelaars druk in de weer met foto's maken. Even later vragen mensen of ze zo goedlopen om vogels te spotten.

_PA091144

Gefotografeerd door het leegstaande gebouw.

Terug bij de camper, lopen de geiten met de honden over het terrein waar we staan voor de avond. De geiten doen zich tegoed aan het heerlijke gras.

_PA091155

dji_fly_20231009_193322_471_1696873359697_photo_optimized

Na het avondeten worden we weer getrakteerd op een ondergaande zon.

_PA091173

We hoorde vanmiddag dat dit blijkbaar zeer uitzonderlijk weer is voor hier aan de kust. 350 dagen van het jaar ziet het er niet goed uit en nu al een aantal dagen 33°.

1. Anja de Vries:
    9 oktober 2023
    Super mooi daar. Ik ben begonnen in reisgids Noord Spanje. Alle regio's komen aan bod. Normaal gesproken, qua weer, veel regendagen en lagere temperaturen. Het klimaat staat wereldwijd op zijn kop! Jullie hebben geluk met dit prachtige weer. Geniet ervan samen!
  2. Anja en Cor:
    10 oktober 2023
    Ja, we hebben echt geluk met het weer. In Spanje voel je je qua natuur en gastvrijheid zeer welkom.
  3. Heddy Saris:
    9 oktober 2023
    Zeer herkenbaar! Vaak zien wij de snelle campers voorbij racen. Wat jij zei; gehaaste vakantie..., niks voor ons!
  4. Anja en Cor:
    Helemaal mee eens.
  5. Aine:
    10 oktober 2023
    Heerlijk die vrij lopende dieren , rustig etend van wat er is.
  6. Anja en Cor:
    10 oktober 2023
    Er loopt van alles, koeien, paarden, varkens, schapen, geiten, een hele beestenboel.
  7. Wolter en Elly:
    14 oktober 2023
    Wat hebben jullie genoten en genieten jullie nog steeds.
    Wolter vindt het fantastisch zoals jullie he beschrijven.
    Een goede en veilige thuiskomst.
    Weer fijn om Jill te zien.
  8. Anja en Cor:
    14 oktober 2023
    Het is weer zo bijzonder allemaal. Spanje is schitterend. Jill en wij moeten nog even geduld hebben, het zit er nog niet op. Dank voor de fijne wensen.