Dag 3 / Dinsdag 19-09-2023 / Mutigny

19 september 2023 - Champillon, Frankrijk

Dank je wel Haut-le-Wastia dat we van je schitterende plekje mochten genieten. En huis(je) in het dal wat we het een grote lens van bovenaf konden fotograferen.

P9190072

We rijden door het leuke dorpje Falaen en rijden binnendoor naar de volgende bestemming. We passeren een tankstation waar Cor en Hielke tijdens de zomer wat hebben gedronken en gerelaxed. Herkenbaar Hielke?

P9190074~2

Route Champagne mag dan uiteraard niet ontbreken, prachtige keurig onderhouden wijngaarden. Mooie dorpjes met burgemeesters woningen.

_P9190098

We komen aan bij een tunneltje, door rijhoogte 2.40 mtr. Dat gaat helaas niet lukken.

_P9190102

Keren en een ½ uur later komen we bij de camperplaats aan, een kanaal met allemaal bootjes, ziet er gezellig uit, maar dit is wat we uiteindelijk zien. Graafwerkzaamheden.

P9190081

Verder is bij Mutigny de camperplek nog vrij, we nuttigen onze lunch in het zonnetje. Onze voortuin zijn de wijnranken en de achtertuin een petit pont (klein meertje).

_P9190107

Cor rijdt de motor van de drager en we gaan een toertochtje maken, een heerlijk zonnetje erbij. Niks mis mee.

_P9190084

Een heerlijk verkoelend drankje bij thuiskomst. Er komen al meerdere campers bij, Engelse, Franse, Belgen en een Hollander, totaal 9 mini huisjes.

We pikken het cachen weer op en in het dorpje vinden we de schat al snel.

_P9190108

's Avonds willen we ontspannen met onze boeken, maar het verloopt anders, we worden uitgenodigd door onze Engelse buurtjes Steve en Andrea. Heerlijk gelachen met elkaar.

1. Monique:
  5. Marjo van wijk:
    genieten 😘
  6. Anja en Cor:
    21 september 2023
    Dat doen we volop. Dank je.
  7. Aine:
    20 september 2023
    Alweer een prachtig begin van jullie avontuur, er is overal wat te zien als je kijkt en overal wat te horen als je luistert.
    Geniet van jullie mooie reis, groetjes Tonny en Aine
  8. Anja en Cor:
    21 september 2023
    Ja, we gebruiken onze zintuigen goed. Dank jullie wel.
  9. Heddy Saris:
    21 september 2023
    Ach, wij zijn ook daar in de buurt geweest, zelfs dezelfde foto met everzwijn😊🤣
  10. Anja en Cor:
    Grappig hé.