Dag 19 Senis naar Aljezur

1 oktober 2022 - Carrapateira, Portugal

Dank je wel voor het mooie plekje, dat we hier mochten staan. De huismuis (die we jammer genoeg nog niet van naam kennen) is met ons meegereisd. De vrouw van de vuilophaaldienst, vertelde dat er een muis zat in 1 van de vuilnisbakken op het terrein.

P9290939

We rijden door Senis heen en daar staat grootst op de rotonde een afbeelding van ontdekkingsreiziger Vasco Da Gama (Geboren in Senis 1469).

P9300963

We rijden langs de kustlijn naar Porto Covo en zien de Atlantische oceaan met vele rotsen, maar ook weer pijnbomen. Erg afwisselend.

P9300974

Porto Covo is een mooi vissersdorpje met een kleine kern, haventje en een piepklein vuurtorentje. Bij het haventje ontmoeten we Nellie en Ton, die al 19 jaar Portugal bezoeken. We kletsen al snel over allerlei onderwerpen en de tijd vliegt voorbij. Erg leuk!

P9300983P9300985P9300996

Na de lunch rijden we langs het Parque Natural Do Sudoeste Alentnjano verder naar het zuiden.

P9300969

De huisjes hier zijn ook prachtig.

P9301000

De overnachtingsplek geeft wat uitdagingen v.w.b. kuilen, modderige plassen op een onverharde weg. Meer geschikt voor bestelauto's en busjes. De plek is weer schitterend aan de top, uitkijkend op de zee en rotsen.

P9301013P9301010

Even achter het fornuis, kom maar op als je durft. De pot schaft vanavond: gordon blue, asperges met gebakken aardappeltjes.

P9301023

's Avonds loopt het lekker vol met busjes en een Renault bestelauto. De Renault is gehuurd door een jong Nederlands stelletje, Stef en Miriam. Grappig de Nederlanders die we tot heden hebben ontmoet, wonen allemaal redelijk in onze buurt. Erg opvallend.

1. José en Jac:
    1 oktober 2022
    Prachtige kiekjes weer m.n. de foto's van de uitzichten vind ik helemaal top. Zo overweldigend maar ook zo rustgevend. Ik ben onder de indruk. Nog een hele fijne reis en leuk dat we op deze manier mee kunnen genieten.
  2. Anja en Cor:
    2 oktober 2022
    Dag 20 / Zaterdag 1 okt, was een superdag. Zijn jullie ooit in deze duinen geweest?
    Een echte aanrader, plaatjes, stuk voor stuk. Echt in 1 woord fantastisch! Geniet maar lekker mee. Groetjes uit Portugal.