Dag 45 Collemiers naar Charleville - Mezieres

26 oktober 2022 - Charleville-Mézières, Frankrijk

Even in Gron naar de verzorgingsplek en als alles is geleegd en gevuld, kronkelen we via Yonne en de Seine verder. Dwars door Champagne-Ardennes.

PA263266

Het landschap lijkt veel op wat we gisteren zagen. We zien veel roofvogels, buizerds, witte en zilvergrijze reigers. Er wordt hard gewerkt op het land, de suikerbieten worden geoogst.

PA263282

Kunnen we een keer goedkope diesel (1,784) tanken mogen we maar 30 liter tanken. Wie het kleine niet eert is het grote... juist ja.

Gisteren reden we door een bomenlaan met heel veel maretakken erin. Hier zie je er ook steeds opduiken.

PA263288

We komen aan in Charleville-Mezieres, op het parkeerterrein staat een man zijn buscamper te wassen. Cor kijkt verbaasd, ik zeg hij zal hier wel wonen. Inderdaad net terug van een vakantie naar Portugal. De mannen zijn gezellig aan het kletsen. We verwennen ons met een heerlijke lunch en wandelen naar de Basiliek.

PA263292

Charleville-Mezieres is een vestingstadje.

PA263307

Met prachtige gebouwen, helaas niet in zo'n perfecte staat.

PA263296

Op het Place Ducate draait een oude nostalgische draaimolen met Franse chansons. Erg schattig.

PA263303

Voor de eerste maal bekijken we ook wat winkeltjes en ik vind een leuke outfit.

We wandelen terug naar de camper en 5 min verderop vinden we een leuke overnachtingsplek.

PA263308PA263309

Hier zijn jongelui aan het trainen om in het zand te rijden. Een pittige klus.

PA263312

1. Anne-Marie:
    26 oktober 2022
    Het begint op te schieten voor jullie. Wij zijn nu op Sicilie, erg mooi maar druk.
  2. Anja en Cor:
    26 oktober 2022
    Ja, wij zijn morgen waarschijnlijk weer in Nederland. Goede tijd in Sicilie en zodra jullie ook weer thuis zijn, spreken we graag weer af. Groetjes van ons.
  3. José en Jac:
    26 oktober 2022
    En dan......dan komt Nederland wel erg dichtbij en daarmee het einde van volgens mij een geweldige trip. Wij hebben in ieder geval genoten van jullie belevenissen en de daarbij behorende prachtige foto's. Veilige reis naar huis. Lieve groetjes van ons tweetjes. Leuk hoe plots onze paden elkaar weer hebben gekruist.
  4. Anja en Cor:
    26 oktober 2022
    We hebben een fantastische reis gehad. Enorm veel gezien, super genoten. We hopen in de toekomst nog mee te kunnen reizen met jullie avonturen. Alle goeds, blijf gezond en op naar de 42 jaar saampjes. Groetjes van de andere tortelduifjes.
  5. Tom:
    26 oktober 2022
    Ruiken jullie de stal al? Je kan nu gewoon de Maas gaan volgen.
  6. Anja en Cor:
    26 oktober 2022
    We hebben vanmiddag al over de Meuse gewandeld. Morgen eerst nog een bakkie doen in Susteren en dan door naar Brabant.
  7. Tom:
    Goede huisreis!
  8. Anja en Cor:
    Dank je wel.
  9. Hielke:
    26 oktober 2022
    Goede reis nog, het was een hele mooie tocht hè!
  10. Anja en Cor:
    30 oktober 2022
    Het was werkelijk fantastisch.
  11. Heddy Saris:
    27 oktober 2022
    Als je eraan begint wat ook is, is er ook altijd een einde. Maar je hebt deze keer een extra pot met veel mooie herinneringen! 😊
    Goede reis tot jullie thuishaven! 🤗
  12. Anja en Cor:
    30 oktober 2022
    Een mooie herinnering, klopt helemaal.
  13. Elly:
    27 oktober 2022
    Prachtige herinneringen. Goede reis naar huis. Ben benieuwd naar je outfit. 😉🤗
  14. Anja en Cor:
    30 oktober 2022
    Mooi avontuur. Ik zal mijn outfit wel een keer showen, ha, ha...
  15. Aine:
    28 oktober 2022
    Het was een prachtige reis en nu weer thuiskomen . Van deze reis zou best een leuk boek of gids gemaakt kunnen worden , een inspiratie bron voor anderen . Dankjewel
  16. Anja en Cor:
    30 oktober 2022
    Hopelijk kunnen reisgenoten via deze logger meegenieten en zo zelf gaan reizen. Ook veel reisplezier dan.
  17. Emmy van de Veerdonk:
    28 oktober 2022
    wat een geweldige vakantie met hele mooie kiekjes. Geniet er maar lekker van na. Nog een fijne rit naar huis en tot snel. Liefs Emmy
  18. Anja en Cor:
    Tot snel, Emmy
  19. Jan Heijnen:
    28 oktober 2022
    De korte broek kunnen jullie aan houden. :-)
  20. Anja en Cor:
    30 oktober 2022
    Ja, Cor loopt nog steeds in de korte broek.