Dag 24 Tavira naar Isla Cristina

5 oktober 2022 - Isla Cristina, Spanje

Bij het parkeren van de camper, zien we een man zwerfkatten voeren. Het zijn er in totaal 23. Zijn hele kofferbak ligt vol met allerlei eten voor dieren. Na het voeren gaat hij nog honden en andere beesten eten brengen in het dorp. Wat een lieverd toch.

PA051325

We gaan een fietstochtje maken in Tavira, via Komoot (sorry, is reclame). We fietsen over de Pont Romain brug. Halverwege moeten we draaien (zeer vreemd). Even later moeten we met de fiets, trappen oplopen. Wie heeft deze route gemaakt, alles is erg onduidelijk.

PA051336We rijden zelf nog even rond, kijken o.a. naar de huizen. PA051339PA051333

Maar ook is er een zoutwinningsgebied met zoutpannen.

PA041322

Zo wordt er zout gewonnen uit het zeewater.

PA051341

We doen nog een laatste plaatsje aan in Portugal. Vila Real de Santo António. De jachthaven ziet er even wat anders uit als het vissershaventje van gisteren.

PA051342

Na een aardbeving in de 18e eeuw is de stad aangelegd door Markies de Pombal in een volledig rechthoekig stratenpatroon. Het centrale plein is naar hem vernoemd.

Screenshot_20221005-210834~2

Er wordt een kermis opgebouwd en

diverse kraampjes, dus er zal een dorpsfeest gaan plaatsvinden, we lunchen en gaan richting Spanje.

De grens is de prachtige Ponte International Do Guadiana.

PA051350

Bij Isla Cristina maken we een wandeling bij Playa La Gaviota.

PA051357PA051369

En 5 minuten verder kunnen we weer op een heerlijk vrije plek staan. In het duingebied, op 50 meter vanaf het (lege) strand, onbegrijpelijk met 26°.

dji_fly_20221005_171532_157_1664985022819_photo_optimizedPA051374

De klok gaat weer een uur vooruit, dus een korter dagje vandaag. Alweer tijd om te koken. Rijst, tjap tjoy en babi pangang. Compliment van mijn man: 'het smaakt lekkerder dan het uit eten en nog sneller ook'.

PA051379

1. Anne-Marie:
    6 oktober 2022
    Mag ik je recept?
    Ziet er heerlijk uit.
    Gaan jullie naar el Roccio en het Donana park? Is erg mooi.
    Wij zijn met een rupsvoertuig rondgereden. Kun je daar boeken.
  2. Anja en Cor:
    6 oktober 2022
    Ik zal de recepten wel een keer app-en. Vandaag naar El Rocio geweest, te gek, het was echter zeer warm 31°. Zie de blog. Tot horens.
  3. Emmy van de Veerdonk:
    7 oktober 2022
    Er zijn echt Engelen op deze aarde .Ze voelen de eenheid .en dus voeden ze ook de katten en honden. PRACHTIG
  4. Anja en Cor:
    Geweldig niet waar.
  5. Elly:
    7 oktober 2022
    Wat heb jij het getroffen met zo' n man die lekker kan koken.
  6. Anja en Cor:
    7 oktober 2022
    De complimenten kwamen van mij man, maar de chef was ikzelf.
  7. Jan Heijnen:
    7 oktober 2022
    Zijn jullie nu weer in Spanje begrijp ik?
  8. Anja en Cor:
    7 oktober 2022
    Klopt helemaal, waarschijnlijk het weekend nog een ommetje naar Portugal, maar dat lezen jullie dan wel.
  9. Heddy Saris:
    10 oktober 2022
    Lief hé als je man zegt hoe lekker je eten is 💓😉
  10. Anja en Cor:
    10 oktober 2022