Dag 12 Van Feldkirch naar de Vermuntstausee

3 juni 2022 - Bielerhöhe, Oostenrijk

De zon straalt ons tegemoet, het is al snel 27 graden. We gaan het Wildpark van Feldkirch bezoeken.

IMG_20220603_102910_492

Wat een net verzorgd park. De verzorgers zijn druk met de schoonmaak bezig.

IMG_20220603_093337_843

IMG_20220603_093452_740

De dieren Fuchs, damwild, wildkatze, minischwein, waschbar, auerhahn, esel, luchs, wolf und murmeltier, maar ook van alles kleins, hertjes, bokjes, konijnen, muizen, bijen etc. Fantastisch. Door schoolkinderen wordt een check aangeboden van € 200,00, zo bijzonder hoeveel positieve energie de verzorgers dit aanbod gaven. Onderaan deze pagina staat ook nog een kort filmpje.

Dat viel ons van dag 1 al op, niet zozeer de Oostenrijkse uitstraling van huizen ed, maar de energie voelt heel anders. Zeer prettig.

IMG_20220603_113101_168

Even terug naar het Wildpark. Mooie voorlichtingsprojecten, een leuke speeltuin voor de kinderen, een kiosk voor het vele lekkers. Daar het park 24/7 open is ook automaten met drinken en versnaperingen. Muv het eten en drinken alles gratis, geen entree en zelfs kunnen de kinderen gratis brokjes meenemen voor de dieren. Wat een geweldig initiatief.

Screenshot_20220603-155139~2

Daarna over de zeer smalle toegangsweg terug naar beneden.

Heerlijk zo onvoorbereid op pad te gaan. Het blijkt dat de Silvretta Hochalpenstrasse miv vandaag weer is geopend. Zoals Mike altijd zei: 'Alles komt goed'.

We vervolgen dan ook de net heropende weg over de Silvretta Hochalpenstrasse, deze is niet gratis € 25,50 voor een camper. De weg bevat 34 haarspeldbochten en is 22,3 lang.

IMG_20220603_174651_753IMG_20220603_180746_389

Momenteel zitten we op de helft bij de Vermuntstausee, morgen klimmen we tot 2032 mtr naar de Bielerhohe.

Helaas verdween de zon vanmiddag en begon het te regen, dus niet in de zon een boekje lezen maar in de camper. Ook helemaal prima.

Wat voel je je als mens toch nietig tussen de watervallen en hoge bergen.

1. Tom:
    4 juni 2022
    Volgt het filmpje nog? Ik zag het nog niet staan. Mooi die beekjes zo op de berg.
  2. Anja en Cor:
    Staat onderaan de blog.
  3. Emmy van de Veerdonk:
    4 juni 2022
    fijn dat het weer mooi was toen je in het park was dan is het daarna binnen lezen ook weer leuk. Heb het goed samen.
  4. Anja en Cor:
    4 juni 2022
    We hebben genoten van het Wildpark.
  5. Miranda:
    4 juni 2022
    Zo mooi die natuur.En als de energie ook nog eens prettig is ....Top !
    Onderweg even wat daarvan de wereld in blazen 🌍 😊
  6. Anja en Cor:
    4 juni 2022
    Zullen we zeker doen, liefde en vrede voor de wereld 🙏
  7. Wolter en Elly:
    4 juni 2022
    Wat zien jullie veel en genieten jullie.
    Gaat het verder goed?
    Doe voorzichtig hoor.Door de verhalen lijkt het wel dat je er zelf bij bent
  8. Anja en Cor:
    4 juni 2022
    Gelukkig is er ruimte en tijd voor vrolijkheid en gezelligheid. De pilletjes helpen goed mee om de pijn te verminderen. Uiteraard passen we goed op onszelf.