Dag 21 Van Kaprun naar Ramsau

12 juni 2022 - Ramsau am Dachstein, Oostenrijk

Voor het eerst in 24 jaar camperen is ons water op.

We verlaten een mooi plekje. Eerst maar eens water scoren. Oostenrijk is niet ingesteld op campers. Bij het 4e benzinestation is het bingo, met een volle tank water kunnen we verder.

IMG_20220612_114705_898IMG_20220612_123811_200

We gaan de waterwereld wandeling lopen in Flachau. We wandeling gaat ongeveer 50/50 door het dorp en het bos. De dagpauwoog vlinder laat zich weer goed zien. Pa vliegt een eindje met ons mee. Het blijkt dat maar 3.8% van het water wat hier uit de bergen komt wordt gebruikt als drinkwater.

IMG_20220612_124242_322

Onderweg komen we een gezinnetje tegen. Hij is Oostenrijker, zij Spaans en hun dochter Noors. Ze vieren nu vakantie in Oostenrijk bij familie. Daarna door naar Spanje en dan terug naar huis in Oslo. Onze gedachten gaan direct uit naar Mike.

We lunchen op het terras van de plaatselijke bakker.

IMG_20220612_145517_124

In de middag zoeken we een camperplekje. Bij een blokhut waar je de avondmaaltijd kunt gebruiken mag je staan. De blokhut is fantastisch maar het plekje langs de weg niet onze keuze. We rijden verder. We komen uit bij een schitterende locatie met prachtige vergezichten. We ontmoeten een oudere dame met haar zoon genietend op een bankje. We raken in gesprek, een te gek mens, ze raakt niet uitgesproken. We lachen wat af met haar. Geweldig toch zulke ontmoetingen.

IMG_20220612_164136_720

Ook hier blijven we niet overnachten. Uiteindelijk komen we op een plekje, waar de boer 6 dagen geleden een bordje plaatste. Camper P - 1 Stellplatz - Gratis 😊 (zie foto). Hij komt ons al snel verwelkomen en is blij dat wij zijn 1e Nederlandse gasten zijn.

IMG_20220612_172619_276

Hij vraagt of Cor een foto wil maken en deze op Park4night wil plaatsen. Helaas er kunnen maar 5 foto's per locatie worden geplaatst en die staan er al op. Even uitzoeken hoe we dat kunnen oplossen. Wel hebben we een mooie review geschreven. Nu eerst genieten van dit bijzonder mooie cadeautje.

IMG_20220612_173506_597

1. Henk:
    12 juni 2022
    Wat leuk die bijzondere toevallige ontmoetingen
  2. Anja en Cor:
    12 juni 2022
    Dat maakt het reizen zo leuk.
  3. Adri:
    12 juni 2022
    Rust, ruimte en regelmaat. Gelukkig scoren jullie regelmatig mensen en dingen die jullie
    vakantie verrijken!
  4. Anja en Cor:
    13 juni 2022
    Zeker, het is een hele rijkdom.
  5. Hielke:
    12 juni 2022
    én een leuke zijspan op de foto. Staat daar nou BMW R12 op dat voorspatbord-ding?
  6. Anja en Cor:
    13 juni 2022