Dag 11 / Woensdag 27-09-2023 / Oyon / 28°

27 september 2023 - Logroño, Spanje

We hebben 4 appels uit 'onze eigen boom' op de camperplaats, die echter boordevol hangt.

Om 9.00 uur komt de ambtenaar van de gemeente de € 5.00 ophalen voor de overnachtingskosten.

We verlaten het dorpje.

P9270374

Nog even tanken, de dieselprijs is hier 0.30 cent goedkoper dan in Frankrijk. Hier wordt nog voor je getankt. Als de jonge dame het klepje opent schrikt ze van een spinnetje. Cor haalt het weg en pest haar nog even. Ze gilt het uit.

We rijden naar het plaatsje Pente La Reina. Waar we een mooi brug bekijken.

_P9270382

Het centrum heeft ook bijzondere muurschilderingen.

_P9270378

Kijk eens Lynn en Lisa, wij hebben ook een katje in Spanje. Leuk hè!

_P9270389

Er wandelen veel pelgrims in het dorpje, als wij de kerk Santiago El Mayor binnenlopen wordt er gevraagd of wij ook Camino's zijn, dit ivm de stempel.

P9270383

In de kerk hebben ze houten grafzerken, wat wij nog nooit hebben gezien alleen de bekenden betonnen.

Daar is nog een kleine kapel waar je een wens kunt achterlaten.

_P9270395

P9270392~2

Later rijden we door een wijnstreek.

_P9270400

Zelfs op onze overnachtsplek zijn ze druk met het druiven oogsten.

We doen een wasje en nemen alle tijd om te ontspannen onder de bomen met een verfrissend windje. Zalig!

1. Tom:
    27 september 2023
    Wat een prachtig dorpje zeg! Hebben jullie nog een foto 'getrokken' van de houten grafzerken? Ben wel benieuwd.
  2. Anja en Cor:
    28 september 2023
    Helaas geen foto gemaakt, de man in de kerk probeerde zo z'n best te doen om dingen uit te leggen dat het er bij is ingeschoten. Jammer.
  3. Wim:
    28 september 2023
    Dat zijn nog eens prachtige muur schilderen
  4. Anja en Cor:
    Echte kunstwerkjes.
  5. Jan Heijnen:
    28 september 2023
    Puente La Reina, daar heb ik ook gelopen op weg naar Santiago. Ik heb daar zelfs nog overnacht. Mooi plekje hoor.
  6. Anja en Cor:
    28 september 2023
    Klopt er is een hostel. Leuk om het nu op deze manier weer eens te zien langskomen.
  7. Anne-Marie:
    28 september 2023
    Prachtig. Wij gaan ook naar Frankrijk volgende week.
  8. Anja en Cor:
    28 september 2023
    Het is adembenemend. Veel plezier in France.
  9. Heddy Saris:
    28 september 2023
    🤣 ik zie het voor me; hoe Cor de tankstationjuffrouw plaagt met het spinnetje!
    Een dondersteen! 😉 ik zie zelfs je pretoogjes flonkeren !🤣

Inderdaad dat er voor jou getankt wordt, dat was vorig jaar ook bij ons meerdere keren voorgekomen toen wij daar waren in Noord Spanje. Ik kreeg toen het gevoel van alsof ik terug ging in de Jaren 70 of zo. Wel apart, hé

Waarom maar 4 appels en geen 10 kilo's dan hebben jullie voor de hele reis appels!
    10 kilo kan wel erbij nu jullie jullie motor op de achterbak hebben hangen. Dan 10 kilo's op de voorbak leggen dan heb je meer stabiliteit in de camper🤣🤣

Ja, echt heel mooie grote schilderingen, vorig jaar en ook in de andere jaren in de andere landen hebben wij ze ook gezien.
    Vind ik veel mooier dan de grote posters!
    Ik denk jullie ook, vooral Anja 😉

Ook herkenbaar over stempel, want Jan heeft een aantal jaren geleden daar gelopen, Santiago Compostella, 6 weken lang achter elkaar. Dan kreeg hij ieder op de volgende plek een stempel in zijn stempelboek.

Het houten grafzerk... misschien alleen erom heen en daarbinnen een betonnen grafzerk? Want ik kan me niet voorstellen dat het houten zo lang goed blijft, het gaat toch verrotten, de dode gaat ook "verrotten”. 🤔

Verder nog veel reisplezier! 🖐️
  10. Anja en Cor:
    28 september 2023
    Ja, die Cor kan dan ondeugend kijken.

We doen bescheiden, dan kunnen andere mensen ook appels plukken.

Prachtige schilderingen.

De bekende stempels.

In de kerk liggen de houten zerken, dus het weer heeft er geen invloed op.

We reizen heerlijk verder, dank je.
  11. Elly:
    1 oktober 2023
    Mooie wens in het kapelletje! Prachtige omgeving.
  12. Anja en Cor:
    1 oktober 2023
    Wensen dat iedereen een liefdevol, vredige leven in vrijheid heeft, dat is toch het allerbelangrijkste.