Dag 25 / Woensdag 11-10-2023 / Fisterra / 26°

11 oktober 2023 - Carnota, Spanje

Aan de andere kant van het strand was een verbod om daar te overnachten. Hier stond niets aangegeven en we zijn niet weggestuurd. Vanochtend is er een hele delegatie voor een werkoverleg. Met 4 mannen wordt over een tekening gediscussieerd. We gaan rijden en er staat ineens een man met afzetblokken en blokkeert de uitgang. Hij is zo vriendelijk om ons eruit te laten, maar de hele rotonde wordt gesperd. Goede keuze om een stukje verderop de motor van de camper af te halen.

We rijden het natuurgebied Fragas de Eume in, mooie natuurschoon.

_PA111267

Wat zit er op de kei?

_PA111257

Op de motor.

_PA111243

1e hangbrug gesloten, 2e hangbrug dicht. Dat is wel jammer, het seizoen voorbij? Geen idee.

PA111229

Op het einde staat het Mosteiro de Caaveiro, wat bestaat vanaf 900. Een mooi klein oud klooster. Waarom staan kloosters en kastelen altijd op een berg, het is weer 500 mtr steil klimmen 🥵

dji_fly_20231011_115222_491_1697018489859_photo_optimized

Na de lunch gaan we richting Cabo Finisterre. Kaap Finisterre is een granietheuvel met een hoogte van 600 meter in de gemeente Fisterra, in Galicië, Spanje. De naam Finisterre is afgeleid van het Latijnse Finis Terrae, het einde van de wereld, oftewel daar waar de wereld ophoudt.

Hier komen veel Camino's. Er staat ook een paal met 0,00 km, waar vele pelgrims spullen bij liggen.

_PA111297

Ook gaat het gerucht dat de wandelaars hier hun schoenen weggooien.

_PA111288

Een prachtige plek weer, waar we de nacht mogen doorbrengen.

_PA111303

1. Adri:
    Prachtig.
  2. Anja en Cor:
    🙏🙏
  3. Heddy Saris:
    11 oktober 2023
    Niet altijd ff leuk als er een blokkade is, vooral als het niet duidelijk wordt aangegeven waarom en hoe...

Ja, kloosters op de hoge hoogte... Echt zeer hoog. De kloosterlingen moeten haast geïsoleerd leven, hoe meer hoe beter, dan kunnen ze God beter dienen, wordt er gezegd.
    Wij hadden in Berat (Albanië) ook zoveel moeten klimmen ( traplopen) voor St Michiels church. Echt een heel zware klim! 😰😰😰

Verder magnifieke foto's 👍
  4. Anja en Cor:
    12 oktober 2023
    De gesprekken met God zijn via een kortere afstand, zullen we maar zeggen 😇
  5. Hielke:
    11 oktober 2023
    En ken je die kloosters in Meteora, Griekenland 😳?
  6. Anja en Cor:
    12 oktober 2023
    Nog nooit in Griekenland geweest, hopelijk gaan we dat ook nog eens zien.
  7. Rob van den Brink:
    Mooi wederom.
    Finisterre is en enige officiële camino de Santiago die geen eindpunt in Santiago de Compostela heeft. Ook os het de kortste. Voor veel wandelaars is dit het echte eindpunt ofwel een bonus nadat ze in Santiago gefinisht zijn. Mooi en indrukwekkend lijkt me. Geniet!
  8. Anja en Cor:
    12 oktober 2023
    Het maakt zeker indruk, erg bijzonder om te zien. Groetjes van ons.