Dag 26 / Donderdag 12-10-2023 / Santiago de Compostela / 29°

12 oktober 2023 - Carnota, Spanje

De zon gaat onder en komt weer op. Een nieuwe dag vol avonturen.

_PA121307

Deze morgen verlaten we het uiterste puntje wat we hebben bereikt op deze reis. Dani en Anita met hun Thokie laten we achter.

Monumento al Peregrino. Standbeeld van een pelgrim.

Screenshot_20231012_100459

Je ziet hier veel (wij denken) graanhuisjes, gebouwd op betonnen paddenstoelen.

PA111280~2

Santiago de Compostela is ons doel vandaag. Even buiten de stad parkeren we de bus. Een 20 min. lopen naar de kathedraal, we wandelen door een park.

_PA121341_PA121317

Wat een mensen massa, dat zijn wij niet meer gewend. Finsterra maakte gisteren een grotere indruk op ons dan nu Santiago.

_PA121329

_PA121321

De toeristische winkeltjes doet ons denken aan Lourdes, massaal en veel van hetzelfde. Ook hier laten ze hun schoenen achter.

PA121336~2

We nemen een andere wandelroute terug en genieten nog een poosje van het park in de schaduw.

We gaan een plekje zoeken voor de nacht. In Arzua zien we erg veel pelgrims, die laatste kilometers hebben ze nog te gaan in de volle zon. Petje af.

Om 16.00 uur op de Spaanse autoweg, geen verkeer te zien.

PA121345

We komen op een nieuwe picknickplek uit, met een watertje en we vinden veel tamme kastanjes.

_PA121346OI000001

1. Richard:
    12 oktober 2023
    Vuurtje aan en kastanjes poffen gezellig
  2. Anja en Cor:
    12 oktober 2023
    Ja, daar dachten wij ook aan.
  3. Heddy Saris:
    Wat heb jij kleurrijke vriendinnetjes ! 🤣

Wat gaan jullie doen met kastanjes, jam van maken ? 😉

Ja, wij vinden de kleinere steden of dorpen vaker mooier dan de echte toeristische plekken.
    Met een mierenhoop, zoveel mensen, daar houden wij er niet van, niet omdat wij hen niet aardig vinden. Maar zo'n drukte hoeft het niet voor ons.
  4. Anja en Cor:
    13 oktober 2023
    Ja, leuke meiden hé.

Kastanjes poffen.

Die hectiek laten we heerlijk aan ons voorbij gaan.
  5. Hielke:
    13 oktober 2023
    Santiago is wel een bijzondere plek toch. Al was het maar omdat zoveel mensen zo’n moeite doen om daar te komen 👞🥾👟
  6. Anja en Cor:
    14 oktober 2023
    Jazeker, is het speciaal, maar de Cabo Finisterre was voor ons meer bijzonder vwb de Camino's.
  7. Marjo van wijk:
    15 oktober 2023
    hallo vor en anja er zijn best wel recepten wat je kan maken van kastanjes.
    Zo zijn ze ook lekker hoor.
    Ik wij houden niet van drukte lekker rust.
    Geniet ermaar lekker van.
  8. Anja en Cor:
    15 oktober 2023
    Cor heeft al gekeken een taart met kastanjes, komt helemaal goed. Genieten doen we zeker.
  9. Marjo van wijk:
    16 oktober 2023
    en ga je de taart maken☺️
  10. Anja en Cor:
    17 oktober 2023