Dag 32 / Woensdag 18-10-2023 / Donastia / 24°

18 oktober 2023 - Donostia / San Sebastián, Spanje

Gisteren wat later in de middag zijn we nog naar het vogelreservaat gewandeld waar we bij stonden. Het bezoekerscentrum was al gesloten. Een paradijs voor de birds.

_PA171636

_PA171642

_PA171634

Cor praat met onze jonge Duitse buurvrouw. Zij vertelt dat in dit gebied de campings al zijn gesloten, dus ze heeft haar tentje hier opgezet. Ze heeft ontslag genomen van haar werk en reist al een 1/2 jaar rond. Ze start in december met een nieuwe job. Dat was in onze 'jonge' tijd toch niet, we gingen meer voor zekerheid en reizen was ook niet zo aan de orde.

Afgelopen nacht is het 22°, extreem warm in de camper en een zeer broeierige hoest temperatuur.

Deze ochtend wilde we naar het dorpje Elantxobe rijden met de motor, een mooi vissersplaatsje met in het midden van het centrum een plateau, waar je met de camper of bussen oprijdt en 360° kunt draaien omdat het zo krap is dat je daar niet kunt keren. Helaas laat het griepvirus het niet toe.

We gaan wel weer verder richting Frankrijk, we rijden de prachtig weg Bizkaia, aan de ene kant bossen, rotsen en aan de andere zijde het water.

_PA181649

PA181648~2

Momenteel staan we op een leuke picknick plaats in een klein dorpje. Aan de rand van het bos. Waar een siësta uitkomst biedt met dat gesnotter en de spierpijn.

1. Hans en marjo:
    18 oktober 2023
    Echt ernstig de griep lees ik das niet fijn beterschap
  2. Anja en Cor:
    18 oktober 2023
    Nee, zeker niet fijn, maar we hebben geen keuze.
  3. Elian Daris:
    Hopelijk snel voorbij die nare griep. Beterschap ❤️‍🩹
  4. Anja en Cor:
    18 oktober 2023
    Dank je wel. Laten we het hopen.
  5. Tom:
    18 oktober 2023
    Beterschap allebei! Hier ook herfstkwalen.
  6. Anja en Cor:
    19 oktober 2023
    Pas ook goed op jullie zelf.
  7. Deman Martine:
    18 oktober 2023
    Beterschap Anja, nog een dagje en wij zijn terug thuis, eind van een mooie vakantie. Groetjes van Didier en Martine.
  8. Anja en Cor:
    19 oktober 2023
    Dank jullie wel. Nog een veilige reis naar België. Wij gaan richting Frankrijk vandaag, gelukkig hoef ik niet te rijden, echt hondsberoerd. We kijken wel. Groetjes van ons.
  9. Richard:
    18 oktober 2023
    Hopelijk weer snel gezond.
  10. Anja en Cor:
    19 oktober 2023
    Hopelijk wel, want de griep is hardnekkig.
  11. Henk:
    18 oktober 2023
    Balen die griep. Hopelijk gaat het snel weer beter.
  12. Anja en Cor:
    19 oktober 2023
    Hopen wij ook. De energie is er niet om iets te ondernemen.
  13. Rob van den Brink:
    18 oktober 2023
    Beterschap gewenst. Extra rust en niets doen. Sterkte!
  14. Anja en Cor:
    19 oktober 2023
    Ja, dat klopt, maar je zit jezelf in de weg. Komt uiteindelijk allemaal goed. Dank je.
  15. Adri:
    18 oktober 2023
    Ik sluit me bij de vorige beste wensen aan 🤗
  16. Anja en Cor:
    Dank je wel.
  17. Jan Heijnen:
    19 oktober 2023
    Ontslag nemen om een half jaar met je tentje te gaan zwerven zouden wij vroeger nooit gedaan hebben. Wij gingen inderdaad voor zekerheid.
  18. Anja en Cor:
    19 oktober 2023
    De tijd is wel veranderd, inderdaad.
  19. Hermie:
    19 oktober 2023
    hoest daar? "haha" wat vervelend om grieperig te zijn, maar daar is het lekker warm!!! hier is het maar koud. op z'n tijd een lepeltje honing dat wil wel eens helpen tegen het hoesten.
    hopelijk snel weer fit om nog wat leuke dingen te kunnen ondernemen.
    Tot de volgende blog
  20. Anja en Cor:
    19 oktober 2023
    Veul hoesten. Spugen en heftige spierpijn. Verder alles onder controle.
  21. Aine:
    20 oktober 2023
    Zelfgemaakt Kippensoepje.? En Thee van citroen,honing, kaneel en kurkuma . Verder toch veel siësta houden . Beterschap
  22. Anja en Cor:
    20 oktober 2023
    Zelfgemaakte kippensoep, heerlijk thuis maar dat maken we niet in de camper

Rustig aan, dan komt het vanzelf weer goed.

Dank je.