Dag 33 / Donderdag 19-10-2023 / Saint-Avit / 22°

19 oktober 2023 - Saint-Avit, Frankrijk

Vannacht stond er een stevige bries.

Vandaag wordt het een reisdag, de energie ontbreekt nog om dingen te gaan ondernemen.

We laten de Pyreneeën achter ons en rijden Frankrijk in.

PA191656

Ook al zijn we ziek er zal toch wat aangepast voedsel gegeten moeten worden. Het hoogst nodige slaan we in.

We rijden langs de Les Landes. Cor kon zich nog herinneren dat de heer Dankers (aardrijkskunde leerkracht) daarover heeft verteld. Rijen aangeplanten bomen. Voor mij een grijsgebied. Jan kun jij dat nog bovenhalen?

Deze laan met bomen is wel prachtig.

_PA191654

Om 14.00 uur gaat het regen, de temperatuur is prima, maar de regen maakt het toch herfstachtig.

We staan nu in een mini dorpje op een picknickplaats, met tafels + banken, toiletten, jeu de boules baan, basketbalveld, tennisbaan, sportcentrum, gemeenschapshuis en een brasserie, dat laatste zal het niet gaan worden, niets smaakt op het moment.

1. Adri:
    19 oktober 2023
    Zieken… hopelijk elke dag weer een beetje beter 🍋🍓🥝🍑🍌🥭 een digitale fruitmand voor jullie🍉😘❣️🍀🙂
  2. Anja en Cor:
    19 oktober 2023
    Zacht fruit lukt gelukkig wel. Dank je wel.
  3. Claire Bosse:
    19 oktober 2023
    Veel beterschap voor jullie beiden en een goed vervolg van de terugreis.
    En natuurlijk bedankt voor het interessante reisverslag en de mooie foto's (net even bijgelezen) 😉
  4. Anja en Cor:
    19 oktober 2023
    Dank jullie wel. Even pas op de plaats en dan zal het vast goedkomen. Fijn dat jullie genieten van het verslag.
  5. Heddy Saris:
    19 oktober 2023
    Een bomenlaan, zo prachtig!

Ik duim dat jullie je morgen nog veel beter gaan voelen om van de laatste dagen te kunnen genieten.
  6. Anja en Cor:
    Erg mooi.

We hopen er het beste van.
  7. Anne-Marie:
    19 oktober 2023
    Veel beterschap gewenst. Altijd balen als je ziek bent op reis.
  8. Anja en Cor:
    20 oktober 2023
    Dank. Het is nooit leuk om ziek te zijn, maar tijdens de vakantie lijkt het meer invloed te hebben. Het is niet anders.
  9. Jan:
    19 oktober 2023
    Dankers (de muis) kan ik mij zelf zeker nog herinneren. Alleen zijn lessen niet zo goed als Cor. Maar hij was zeker het lievelingetje van de muis.🤪
  10. Anja en Cor:
    20 oktober 2023
    Voor mij is het ook een wazig gebied. Ja, was Cor het lievelingetje van Dankers?
  11. Jan Heijnen:
    Beterschap jullie beide.
    Les Landes, het gebied van de Medoc wijn. Toch?
  12. Anja en Cor:
    Dank.
    Wij zijn geen wijnkenners, dus helaas geen antwoord op je vraag.
  13. Deman Martine:
    20 oktober 2023
    Mooi reisverslag Cor en Anja , wij zijn daar niet zo goed in 😬 jullie reis was zo’n beetje gelijk aan de onze , en zo was het dubbel zo interessant om jullie te volgen met die mooie foto’s erbij, nogmaals beterschap en een veilige thuiskomst. Altijd welkom in Wervik. Groetjes Didier en Martine
  14. Anja en Cor:
    20 oktober 2023
    Ja, leuk om bepaalde dingen te herkennen.
    Jullie zijn gelukkig weer veilig thuis.
    We kijken even of Wervik gaat lukken, is wel gezellig.
    Groetjes van ons.
  15. Nel en Jan:
    20 oktober 2023
    En zijn jullie al opgeknapt? Wel vervelend hoor Jullie kunnen wel een boek schrijven over jullie reizen. Ook de foto's zijn weer mooi. En de beschrijving van alles.
    Een goede reis. Groetjes Nel en Jan
  16. Anja en Cor:
    20 oktober 2023
    We snotteren nog lekker en de nodige spierpijn. Komt allemaal vanzelf goed.

We vinden het zelf ook leuk om de verslagen te schrijven.

Dank je en groetjes van ons.
  17. Aine:
    20 oktober 2023
    Een prachtige bomenlaan, en die kleuren zijn prachtig. Kan zo ingelijst worden
  18. Anja en Cor:
    Thanks.
  19. Emmy van de Veerdonk:
    21 oktober 2023
    ik hoop dat het griepje weer achter de rug is . dat late lezen heeft zo toch wel zijn voordelen .hopelijk kunnen jullie van het heerlijke voedsel genieten. hoe dan ook zo onderweg zijn heeft zeker zijn voordelen. dan krijg je toch wat minder mee wat er allemaal. in de wereld gaande is. Nog maar even genieten.
  20. Anja en Cor:
    21 oktober 2023
    De energie komt gelukkig weer een beetje terug.

Het eten smaakt helaas niet.

Ja, we zitten zo in onze eigen bubbel en er ontgaat ons veel. Soms is dat ook prima.

Goed weekend.