Dag 34 / Vrijdag 20-10-2023 / Saint-Dizant-du-Gua / 18°

20 oktober 2023 - Saint-Dizant-du-Gua, Frankrijk

Wat heeft de gemeente hier een mooie voorziening gemaakt voor campers. Cor wandelt nog even naar de minibieb en vindt een mooi aquarel tijdschrift.

PA201668~2

Na het ontbijt vertrekken we, door een bosrijk gebied richting een b-weg.

We rijden door Les Landes, met de vele bomen, wat loofbomen, maar het merendeel is naaldbomen, dennen en mooie sparren. Cor geef nog even een vervolg van de aardrijkskundeles. Knap dat hij dat nog na een kleine 50 jaar allemaal weet.

Het weer is erg afgewisseld, regen en zon en daar horen regenbogen bij.

Helaas gebeuren er ook ongelukken, 2x met personenauto's en 1 busje in de sloot. We zien dat er al hulp wordt geboden en de chauffeur en passagier zijn gelukkig ongedeerd.

Hoe de vrachtwagentjes beladen worden voor de stort, je houdt je hart vast en durft er niet achter te rijden, elk moment kunnen de planken en het overige materiaal eraf vallen.

Bij Bordeaux is het drukker en wat langzaam rijdend verkeer, maar valt alles mee.

De wijngaarden voor de Bordeaux wijn, zijn hier in overvloed. Ook veel aandacht voor cognac.

PA201663

Ons plekje voor vannacht is een zeer klein dorpje. Het heeft een prachtig groot grasveld voor de campers er is stroom, water, lozen voor schoon en vuilwater, wasmachines voor 9 - 20 kilo en een droger. Het winkeltje met bijbehorend postkantoor is tot 24 okt gesloten. Ik las in de recensies dat het zeer vriendelijke eigenaren zijn en dat de winkel 7 dagen per week open is. Dan hebben ze deze vakantie wel verdiend.

De zon staat weer hoog aan de hemel en we wandelen even het dorp in. Ondanks de vele leegstand heeft het toch een school, bieb, tandarts en kapper. Uiteraard een kerk.

PA201664

Zelfs een 'kasteel', wat je zo direct niet kunt zien. Je kunt de tuin bezichtigen met de blauwe fonteinen. Daar we niemand zien bij de entree, hebben we 1 foto genomen en toch maar gegaan, we willen niet onbeleefd zijn.

_PA201667

Morgen kijken we weer verder of de energie al meer toelaat.