Dag 34 / Vrijdag 20-10-2023 / Saint-Dizant-du-Gua / 18°

20 oktober 2023 - Saint-Dizant-du-Gua, Frankrijk

Wat heeft de gemeente hier een mooie voorziening gemaakt voor campers. Cor wandelt nog even naar de minibieb en vindt een mooi aquarel tijdschrift.

PA201668~2

Na het ontbijt vertrekken we, door een bosrijk gebied richting een b-weg.

We rijden door Les Landes, met de vele bomen, wat loofbomen, maar het merendeel is naaldbomen, dennen en mooie sparren. Cor geef nog even een vervolg van de aardrijkskundeles. Knap dat hij dat nog na een kleine 50 jaar allemaal weet.

Het weer is erg afgewisseld, regen en zon en daar horen regenbogen bij.

Helaas gebeuren er ook ongelukken, 2x met personenauto's en 1 busje in de sloot. We zien dat er al hulp wordt geboden en de chauffeur en passagier zijn gelukkig ongedeerd.

Hoe de vrachtwagentjes beladen worden voor de stort, je houdt je hart vast en durft er niet achter te rijden, elk moment kunnen de planken en het overige materiaal eraf vallen.

Bij Bordeaux is het drukker en wat langzaam rijdend verkeer, maar valt alles mee.

De wijngaarden voor de Bordeaux wijn, zijn hier in overvloed. Ook veel aandacht voor cognac.

PA201663

Ons plekje voor vannacht is een zeer klein dorpje. Het heeft een prachtig groot grasveld voor de campers er is stroom, water, lozen voor schoon en vuilwater, wasmachines voor 9 - 20 kilo en een droger. Het winkeltje met bijbehorend postkantoor is tot 24 okt gesloten. Ik las in de recensies dat het zeer vriendelijke eigenaren zijn en dat de winkel 7 dagen per week open is. Dan hebben ze deze vakantie wel verdiend.

De zon staat weer hoog aan de hemel en we wandelen even het dorp in. Ondanks de vele leegstand heeft het toch een school, bieb, tandarts en kapper. Uiteraard een kerk.

PA201664

Zelfs een 'kasteel', wat je zo direct niet kunt zien. Je kunt de tuin bezichtigen met de blauwe fonteinen. Daar we niemand zien bij de entree, hebben we 1 foto genomen en toch maar gegaan, we willen niet onbeleefd zijn.

_PA201667

Morgen kijken we weer verder of de energie al meer toelaat.

1. Anja de Vries:
    20 oktober 2023
    Lang geleden waren wij ook in Les Landes op vakantie met onze dochters. We verbleven op een camping in de buurt van Biscarosse. We beklommen Dune Pilat. Het hoogste duin van Europa. De vele naaldbomen waren er ook en we zwommen in de wilde Atlantische Oceaan. Sweet memories stil stay! Kom veilig thuis!
  2. Anja en Cor:
    Klinkt niet verkeerd.

Leuk die warme herinneringen.

We gaan voor een veilige thuisreis.
  3. José en Jac:
    Fijne thuisreis.
    Waren mooie verhalen en foto's
  4. Anja en Cor:
    20 oktober 2023
    Iedereen denkt al over naar huis gaan, maar we hebben nog een paar weekjes.
    Bedankt voor het volgen.
  5. José en Jac:
    20 oktober 2023
    Nog een paar fijne laatste weken dan😀😀😀😀
  6. Anja en Cor:
    21 oktober 2023
    Dank jullie wel. We kijken gewoon hoelang we het nog volhouden 😜

Wonen jullie nu in Spanje?
  7. José en Jac:
    Ja in Catral.
  8. Anja en Cor:
    21 oktober 2023
    Geniet van jullie leven in Spanje, met vele nieuwe vrienden en een te gekke mooie toekomst. Alle goeds 🍀