Dag 36 / Zondag 22-10-2023 / La Rochelle / 22°

22 oktober 2023 - La Rochelle, Frankrijk

Bij het wakker worden schijnt de opkomende zon door het dakraam, wat een stralend begin van de dag.

We gaan naar La Rochelle om de bunker te bezoeken. Bij de entree zit een Nederlandse mevrouw, zij geeft ons een boekwerk mee met de Nederlands beschreven geschiedenis van de bunker.

_PA221721

Deze ongelooflijke bunker, hoofdkwartier van U-bootofficieren tijdens de Tweede Wereldoorlog. Werd in 1941 in het grootste geheim in het  stadscentrum gebouwd en is nu open voor het publiek!

_PA221712_PA221716

Een bezoek aan een plek die al 80 jaar op wonderbaarlijke wijze intact is gebleven en versierd met mariene fresco's, je wordt ondergedompeld in een wereld van geschiedenis en emoties.

PA221717

Op een authenticiteitsroute van 280 m² wandel je door dit labyrint van kamers en ontdekt de geschiedenis van La Rochelle van 1939 tot 1945.

_PA221713

Helaas hebben we als mens nog steeds niets geleerd, heden ten dagen zijn er nog steeds oorlogen.

De plaats verrast ons enorm. Een gezellige zondagse markt.

_PA221724

Een prachtige oude caroussel.

PA221710

Een stel danseressen die voor rosé oktober een optreden hebben. In vele plaatsen zagen we al rosé paraplu's, strikken en poppen voor de borstkanker van de vrouw.

Het heeft een haven met historisch gebouwen/torens.

_PA221735

_PA221734

Een park met speeltuin en kinderboerderij.

_PA221739

Daar we nooit een plan hebben, bedenken we onze volgende stap. Nu we hier zijn is het toch bijzonder om het eiland Ile de Re te gaan bekijken. Eens kijken of we een plekje in de omgeving van de brug kunnen vinden. Gelukt! We staan midden in de duinen.

_PA221747_PA221749

We krijgen niet genoeg van de mooie natuur. We wandelen langs het water, richting strand.

_PA221751

En we hebben een fantastisch uitzicht op de brug waar we morgen overheen gaan richting het eiland.

_PA221758

Er is een stukje verderop een landingsbaan voor sportvliegtuigjes.

_PA221764

Als kers op de kaars nog een mooie zonsondergang.

_PA221772

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Hielke:
    22 oktober 2023
    Klinkt als een bijzondere plek! Rustig aan en goed voor elkaar zorgen hè 👍🏼
  2. Anja en Cor:
    22 oktober 2023
    Het is weer een speciaal plekje en we zijn erg lief voor elkaar 💕
  3. Tom:
    Mooi gezegd:

" We zijn ons erg bewust wat een ongelofelijk geluksvogels we zijn, ondanks de medische mankementen, kunnen we het moois van de natuur bewonderen en alle herinneringen meenemen. "
  4. Anja en Cor:
    Dank je wel.
  5. Jan Heijnen:
    23 oktober 2023
    Interessant, de bunker. Inderdaad, we hebben nog steeds niks geleerd.
  6. Anja en Cor:
    Helaas, maar waar.
  7. Emmy van de Veerdonk:
    23 oktober 2023
    wat een mooie creaties maken jullie .Daar moet een berg liefde achter zitten.
    ga zo door stond er vroeger toch op het stempeltje ?
  8. Anja en Cor:
    23 oktober 2023
    Ja dat klopt. Doen we nog meer ons best. Ha, ha, ha...