Dag 46 / Woensdag 28 juni 2023 / Rotenburg a.d. Fulda 24°

28 juni 2023 - Alheim, Duitsland

Nog even op de valreep deze leeuw gespot in het bos.

_P6276823_1

We komen steeds dichterbij Nederland. Vandaag naar Rotenburg a.d. Fulda.

Binnendoor, maar ook een stukje snelweg. Alles door dorpjes en stadjes kost erg veel tijd en met het mooie weer willen we liever fietsen dan steeds in de camper zitten.

_P6286856

Er is een umleitung door het stadje, het ziet er gemütlich aus.

P6286859

De picknickplaats is leeg, we hadden wel wat andere campers verwacht.

_P6286857

Na de koffie pakken we de fiets en rijden langs de Fulda naar het stadje.

Net voor het centrum is er een gezellig terras, daar willen we lunchen. Het lijkt erop dat we binnen moeten bestellen. Er liggen nog 3 witte broodjes, 2 met kaas en 1 vermoedelijk met ham. Als we vragen of ze ook bruine broodjes serveren (die er nog volop in de mand liggen) zeggen de dames dat dit nog het enige is voor de lunch. 13.00 uur, onbegrijpelijk. Is er geen beleg meer of mist het personeel inzicht. We fietsen door naar het centrum.

_P6286872

_P6286884

P6286886

Morgen is hier een feest dus men is druk met de opbouw van allerlei kramen, tenten, ed voor de festiviteiten.

P6286873

Gelukkig kunnen we lunchen. De eigenaresse biedt ons een paar opties. Vers gemaakte broodjes gezond, dik belegd voor € 2,70 p.st. Prijzen waar wij in Nederland alleen van kunnen dromen.

_P6286885

Ww bekijken het stadje, de kasteeltuin met speeltuin voor volwassen en wippen nog een paar winkeltjes binnen waar natuurlijk altijd iets aan je handen blijft kleven.

_P6286865

_P6286862

Over de brug fietsen we aan de andere kant van de rivier terug naar de camperplaats.

_P6286880

_P6286881

_P6286893

We hebben twee buren erbij.

_P6286903

Later vernemen we dit lugubere verhaal.

"In 2001 kwam het dorp in de wereldmedia door de internetkannibaal Armin Meiwes. Deze had via internet contact gelegd met een man uit Berlijn die de wens had gedood en opgegeten te worden. De twee maakten een afspraak voor een ontmoeting en Meiwes heeft deze wens uitgevoerd. Anno 2020, toen door de coronapandemie alle vertier gesloten was, maakten veel mensen uit de regio een trip naar Meiwes´ huis bij wijze van toerisme en tot ergernis van de buurtbewoners".

250 a 300 meter bij ons vandaan is in Braach een biergarten.

_P6286900

We wandelen er heen, de boer is aan het BBQ-en. We eten nu toch een keer vlees, frietjes en salade.

P6286897

1. Anne-Marie:
    Vreemde verhalen......
  2. Anja en Cor:
    28 juni 2023
    Cor had het al wel een keer gehoord.
  3. Jan Heijnen:
    28 juni 2023
    Morgen feest? Dan zijn jullie dus een dag te vroeg. 😄
  4. Anja en Cor:
    28 juni 2023
    Ja klopt, we gaan het feest missen.
  5. Heddy Saris:
    29 juni 2023
    Mooie plekjes, zal toevoegen aan onze lijst voor de volgende keer! 😉 Goede en brede fietspaden?

Nog nooit zo'n mooie leeuw gezien 🤣

Ik kreeg kippevel bij het lezen over die man! 😶‍🌫️

Ja, idioot voor woorden over de broodjes 😩

Soms verbazen wij ons ook waarom er geen andere campers staan bij zo'n mooie plek 🤷

Nogmaals veel plezier in de laatste dagen! 😉👍
  6. Anja en Cor:
    29 juni 2023
    Prachtige leeuw hé.
    Cor kende het verhaal al uit de media. Gruwelijk.
    Dank je wel.
    Jullie nog een fantastische tijd in Scandinavië.