Dag 2 / 15 mei 2023 / Passau 20°

15 mei 2023 - Passau, Duitsland

Oh ja, helemaal vergeten de kerkklokken in Duitsland, die elk kwartier slaan ook in de nacht 😭 Eerst de jarige Peter bellen. Hieperdepiep… HOERA. Na ons ontbijt wandelen we de Geologisch Naturkundlicher Wanderweg. Een prachtige wandeling door het bos.

P5154017

_P5154016

P5154022

Onderweg krijgen we dit gedicht mee:

P5154015

*Ich Wunsch dich Gluck

Ik wens je geluk

*Deinem Herzen Liebe

Je hart Liefde

*Deiner Seele Höhen fluge

Je Ziel een hoge vlucht

*Deinem leben den besten weg

Jouw leven de beste weg

*Deinem Denken Weisheit

Je denken wijsheid

*Und deinem Handeln Mut

En je moed om te handelen

Wat een mooie boodschap!

Ik kom helemaal verlicht bij de camper terug.

P5154009

Nog een lekker bakkie en we vervolgen ons weg. Eerst rijden we weer langs de kleurrijke velden.

P5154025

Daarna nog een dagje de grote weg, vanaf morgen de binnendoor wegen. Het is weer een heerlijke voorjaarsdag 20°. Oh, toch te hard geroepen, we krijgen een flinke plensbui.

Even later straalt de zon ons weer tegemoet. Dit herhaalt zich nog een keer. We steken een aantal maal de Donau over.

We staan voor de nacht op een schiereilandje aan een dode tak van de Donau. Met uitkijk op luxe cruise schepen.

P5154035

Cor heeft direct aanspraak van een Duitse mede-camperaar. Helaas hebben zij hun reis naar Roemenië ivm pech aan de auto moeten afbreken. Zijn advies is om in Hongarije de autosnelwegen te nemen. In de binnendoor wegen zitten diepe gaten van 20 cm, zij hebben hun voor- en achter ophanging, stuk gereden en zijn jammer genoeg genoodzaakt naar huis te gaan. Wat triest voor ze. Wij zijn bij deze gewaarschuwd. Dank voor de tip.

's Avonds komen er nog een paar boten voorbij. Wij kunnen uiteraard ook nog altijd zo'n reisje over de Donau boeken 😜

P5154040

P5154044

1. Anja de Vries:
    15 mei 2023
    Het is weer genieten geblazen! Leuk hoor!
  2. Anja en Cor:
    Weer helemaal zin in.
  3. Anne-Marie en Ad:
    15 mei 2023
    Gaan jullie naar Roemenië?
  4. Anja en Cor:
    15 mei 2023
    Ja, daar gaan we heen. Zie verhaal Roemenië voorjaar 2023 Groetjes aan Ad.
  5. Bertil 't Mannetje:
    15 mei 2023
    Tja, dat is het risico van een globetrotter: diepe kuilen in de weg en je auto stuk rijden.
    Goed dat jullie zijn gewaarschuwd. Wij willen jullie weer heelhuids thuis terugzien!
    Geniet en vermijdt de valkuilen!
    Groet van Bertil.
  6. Anja en Cor:
    15 mei 2023
    Een gewaarschuwd mens! We doen rustig aan. Gaat helemaal goed komen. Groetjes van ons.
  7. Anja de Vries:
    15 mei 2023
    Wij zouden 2 juni vertrekken naar de Auvergne Frankrijk. Adri is helaas ziek geworden 4 april jongstleden. We hebben Frankrijk geannuleerd. De volgende vakantie staat gepland van 23 juli tm 30 september. Via Toscane, optreden Andrea Bocelli, naar Slovenië en op 1 september tm 23 september groepsreis NKC: De parels van de. Kroatië en Bosnië Herzegovina. Hopelijk gaat dat wel door! Groetjes en veel plezier!
  8. Anja en Cor:
    16 mei 2023
    Oh jee, wat verdrietig te horen. Wens Adri veel beterschap toe en zodra we thuis zijn maak ik een afspraak. Veel liefs.
  9. Tom:
    15 mei 2023
    Je kwam met een aureool afgedaald, zo leek het wel Anja!
  10. Anja en Cor:
    16 mei 2023
    Ja klopt, grappige foto.
  11. Heddy Saris:
    21 mei 2023
    Ik kom helemaal verlicht bij de camper terug.
    Mooi verlicht! Dan kan je meer spullen mee nemen in de camper 😉🤣
    Wij zijn in Duitsland, vandaag lekker gefietst door regio Xanten. 😊
  12. Anja en Cor:
    21 mei 2023
    Heerlijk verlicht te zijn. Met die spullen komt het wel goed, altijd teveel van 😂
  13. Jan Heijnen:
    21 mei 2023
    Wij zijn in 2018 met de caravan door Roemenië gereden. Ook, over lokale wegen. Gewoon rustig rijden. Sommige autosnelwegen zijn net zo slecht. Geen 120 maar soms maar 40km/h
  14. Anja en Cor:
    21 mei 2023
    We gaan het zien, zijn vandaag pas over de grens gegaan. Hebben jullie hier ook een blog van? Wij genieten dubbel ook met jullie vakantie mee.
  15. Heddy Saris:
    21 mei 2023
    In Pindat kijken bij de reis naar Zuid Europa. De eerste reis op pindat. Dan kijken vanaf 17 juni.

Een tip: naar Vampire camping te gaan! En vandaaruit naar berenopvang. Maar ik weet niet of het kan met de camper. Wij deden toen met onze auto omdat wij met de caravan reden.

Wij gaan pas op 1 juni richting Scandinavië vanuit ons huis. Maar de tijd vliegt zo om 🙈
  16. Anja en Cor:
    22 mei 2023
    We gaan het eens bekijken. Veilige reis naar Noorwegen.