Dag 3 / Dinsdag 16 mei 2023 / Aggsbach Dorf 15°

17 mei 2023 - Gemeinde Traismauer, Oostenrijk

7.30 uur. Teut, teut.. Teut, teut.. ​​​​​De bakker! Deze plaats is geliefd vanwege de grensovergang Duitsland - Oostenrijk. Vannacht stonden we met 18 campers zeer ruim van elkaar verwijderd, totaal geen hinder van elkaar. Voor de bakker dus interessant om even langs te komen en iedereen te voorzien van lekkernijen.

Na het ontbijt nemen we afscheid van de buurtjes. We hopen dat ze veilig thuis aankomen en dat de reparatie snel en zorgvuldig zal worden uitgevoerd, zodat er weer nieuwe plannen kunnen worden gemaakt.

Henk gisteren helemaal vergeten te vertellen, Cor heeft een schitterende mountainbike trail gevonden, wel in Kulsheim, kleinigheidje 😜.

Na twee dagen snelweg, nu een heerlijk rustige en mooie binnendoor weg langs de Donau. Relaxed waar onze voorkeur naar uitgaat. Wijngaarden, de eerste 10% hellingen dienen zich aan, gebergten en gezellige dorpjes.

P5164048

P5164056

Helaas slaat het weer om en gaat het regenen. Het plan om vanmiddag langs de Donau te gaan fietsen wordt nu wel wat twijfelachtig. Zie hier de diehards.

_P5164058

Rond lunchtijd komen we aan bij Schloss Gurhof, hier eten we.

P5164076

Ipv fietsen gaat Cor lezen en ik ga boekvouwen.

P5164068

P5164077

Eind van de middag is het droog en wandelen we naar het dorpje en de Donau. Het museum van de Hammer-schmiede op water aangedreven smeedhamer is helaas gesloten.

P5164071

P5164073

Cor maakt de maaltijd, daar we geen internet hebben kunnen we ons verhaal niet plaatsen, maar hopelijk lukt het nu wel. De foto's zijn helaas net zo triest als het weer.

Een rustige avond met een aflevering van Beck.