Dag 20 Aljezur naar Gemeente Portimao

1 oktober 2022 - Moinho da Rocha, Portugal

Om 6.30 uur worden we wakker van een visser die zijn auto parkeert. Slapen wil niet echt meer lukken. We wensen de buren goedemorgen, ontbijten, kletsen nog wat en kunnen na wat keer werk vertrekken.

PA011035

We rijden door het National Parc naar Carrapateira en gaan bij het strand van Praia da Bordeira over een onverharde weg omhoog rijden in de duinen. Opeens staat er een verbodsbord voor campers. We parkeren de camper bij het restaurant Sitio Do Forno. We vervolgen het pad met de fiets.

PA011052

Overal zijn uitzichtpunten, te bereiken via houten vlonders. Vanaf hier een mooi uitzicht over de ruige rotsen, de stranden en de hoge golven. Het is een beschermd natuurgebied met mooie planten, struiken en bloemen. De kruiden ruiken heerlijk. Wat een schoonheid!

PA011044 dji_fly_20221001_112402_151_1664655088952_photo_optimizedEenmaal terug bij de camper opent het restaurant net zijn deuren. Het loopt direct al aardig vol en wij sluiten ook aan voor de lunch. We worden vriendelijk welkom geheten en de bediening is zeer zorgvuldig. PA011075

Met de buikjes rond vervolgen we het grindpad naar het dorp.

PA011085

Daarna rijden via Serra de Monchique naar een camperplaats, wat voor vanavond onze keus is.

PA011086We komen nog langs het circuit van Portimao. PA011091

De camperplaats heeft iets idyllisch. Beoordeel zelf.

PA011096PA011094

We chillen heerlijk in het zonnetje.

PA011092

Opeens zie ik een mevrouw naar het terras wandelen. Ik ken haar, onlangs nog op TV geweest. Die avond sluiten we aan bij haar en nog een vaste gast van de 'camping'. Een heerlijk mens en leuk om wat meer achtergrondinformatie te krijgen van het programma en deelnemers.

PA011099

We bestellen nu ook maar wat te eten en de zoon van de eigenaars, bakt heerlijke luxe burgers voor ons met gebakken aardappelen. Een heerlijk verwendagje vwb het eten, de bijzondere ontmoetingen en de geweldige rondrit. Een dag met een gouden randje.

1. Rob van den Brink:
    2 oktober 2022
    Klinkt weer super leuk 👍🏻👍👍🏻 mooi jullie zo ye zien genieten.
  2. Anja en Cor:
    2 oktober 2022
    Het is weer 1 avontuur. Te gek!
  3. Tom:
    2 oktober 2022
    Wat een bijzondere camperplaats. Je zou er haast langer blijven staan.
  4. Anja en Cor:
    2 oktober 2022
    Er staan hier voor langere tijd of voorgoed een groep mensen. 300 euro per maand, daar kun je in Nederland je energie rekening nog niet mee betalen.
  5. Nellie:
    2 oktober 2022
    Echt super leuk jullie reisverhalen ! Wie weet komen wij elkaar nog wel een x tegen ergens Portugal. Volgend jaar zijn wij er weer...jullie ook?
  6. Anja en Cor:
    2 oktober 2022
    Jullie zijn altijd welkom bij ons. We vinden Portugal een fantastisch reisland, maar zullen komend jaar hoogstwaarschijnlijk niet terugkomen. Dan zoeken we weer nieuwe droomplekken op.
  7. Nellie:
    3 oktober 2022
    Heerlijk!! Zoveel mogelijk genieten!!
  8. Anja en Cor:
    3 oktober 2022
    Ja, dat doen we met volle teugen.
  9. Wolter en Elly:
    6 oktober 2022
    Wij genieten volop van jullie reis verhalen wat hebben jullie het leuk en wat zijn jullie ondernemend. Nog heel veel plezier.
    Wolter en Elly
  10. Anja en Cor:
    6 oktober 2022
    Dank jullie wel. Ja, we willen er graag alles uithalen. Geniet maar heerlijk mee.