Dag 21 Gemeente Portimao naar Estombar

2 oktober 2022 - Praia do Carvoeiro, Portugal

Wat een bofferds zijn wij, we hoeven niet na te denken wat we aantrekken, zonnige kleding en open schoenen, elke dag weer. We snappen steeds beter waarom mensen hier overwinteren.

PA021104

We ontbijten op ons privé terras. Heerlijk verse warme broodjes.

Maar er is ook een tijd van gaan. Nog even telefoonnummers uitwisselen en dan we nemen afscheid van Debby, Ingrid en Vincent. Mooie mensen.

Gisteren zijn we door het natuurgebied Serra de Monchique gereden, een vulkanische gebergte met met zwavelhoudende warmwaterbronnen. Er zijn diverse kuuroorden in Monchique en Caldas de Monchique. We gaan vandaag de bron bekijken in Caldas de Monchique.

PA021115PA021111

We ontmoeten daar een Duitse mevrouw, die vertelt dat dit gebied met veel natuurgeweld te maken heeft gehad, ook met een brand.

PA021137

Op aanraden van Ingrid en Vincent rijden we naar Foia. De Foia is het hoogste punt van de Algarve. Deze berg is 902 meter hoog en ligt in de Serra de Monchique.

We zoeken graag de uitdagingen en nu ook weer. Via de navigatie naar de top. Het weggetje naar boven is 2.5 mtr breed en dat wordt klimmen. Bij de volgende bocht, haakse bocht naar links. Zo dat is scherp, er ligt zoveel grind dat de banden slippen. Dat gaat niet lukken te steil en een te krappe bocht, dan keren op zo'n smal weggetje met een pittige helling. Ik houd van avontuur maar dit gaat dan te ver, maar onze koele Cor krijgt het voor elkaar, keert de camper en we rijden dezelfde weg naar beneden. PA021152

Dan via de N266-3 naar boven, dat is veel relaxer.

We halen de top.

45944621

We worden nog verrast door de HY food truck. We bestellen broodjes en genieten in het zonnetje. Vandaag erg warm 30°.

PA021134

We rijden nog een stukje het binnenland in naar Silves. Aan de kust zijn er weinig overnachtingsmogelijkheden en nu is het weekend, vermoedelijk nog drukker.

We overnachten bij de picknickplek Sitio das Fontes. Een mooie plek waar de Portugezen, BBQ-en, zingen, zwemmen, wandelen etc. Leuk om te zien hoe men geniet.

PA021159PA021160

1. Hielke:
    3 oktober 2022
    Jullie zitten al helemaal in het zuiden, zie ik op Google Maps!
  2. Anja en Cor:
    3 oktober 2022
    Ja, we zitten in de Algarve, op dit moment.
  3. Aine:
    3 oktober 2022
    Heerlijk genieten van dat mooie weer, hier is het nu ook prima hoor . Maar savonds koelt het af. En alles is weer mooi groen door al die regen . Jullie genieten lekker verder van dat prachtige land
  4. Anja en Cor:
    3 oktober 2022
    Ja, we genieten van de zon en al het moois om ons heen.
  5. Hetty:
    3 oktober 2022
    Wat een avonduur. Zit net alle foto's en verhalen te lezen van jullie. Ben jaloers wat is het daar prachtig. Geniet er maar lekker van samen. Ik ga wel werken. Dikke knuffel van ons.
  6. Anja en Cor:
    3 oktober 2022
    Het is een prachtig land, zo wisselend van landschap en het is nog volop zomer.
  7. Anja de Vries:
    3 oktober 2022
    Dit verhaal is het feest van herkenning! Onze 1e vakantie naar Portugal was, toen nog met het vliegtuig en auto huren, in Carvoeiero. De plekken die jullie nu bezocht hebben, hebben wij ook bezichtigd. Het prachtige Moncique midden in de bossen, Sitges, de berg met prachtige uitzichten. Kortom teveel om op te noemen. En ja, het klimaat is zalig in Portugal. Vergeet naar het uiterste zw puntje te gaan. Een aantal km voorbij Sagres. Schitterend hoe de zee daar tekeer gaat tegen de rotsen. En last but not least het prachtige Lagos met zijn vrolijke centrum. Altijd wel ergens muziek! Een rondvaart langs de mooie rotsen etc etc Kortom geniet ervan! Wij zijn net aangekomen in Coriano boven Ancona na 30 dagen Parga Griekenland. Nog even nazomeren in, ook een mooi land. Groetjes van ons!
  8. Anja en Cor:
    3 oktober 2022
    Leuk, dat het zo herkenbaar is. Komen de mooie herinneringen weer terug. Voor jullie ook nog een mooie tijd. Tot horens, doeg.
  9. José en Jac:
    3 oktober 2022
    Hey Globetrotters, het is gewoon zo'n mooi land en vooral met dit prachtige weer. We herkennen veel plaatsen (zeker niet allemaal) en met jullie foto's en verhalen komt alles weer terug en krijgen wij zin om er ook snel weer heen te gaan. Fijne reis en we zien en lezen vast snel weer wat jullie vandaag hebben gedaan. Lieve groetjes van ons tweetjes
  10. Anja en Cor:
    3 oktober 2022
    Dit is een geweldig land. De Algarve prachtig maar voor ons toch te toeristisch (en dan zijn we hier niet in het hoogseizoen) , helaas geen mooie vrije plekjes, de campers worden geweerd. We toeren nog een paar dagen langs de kust en dan via El Rico (Spanje) weer naar boven. Er volgen zeker nog vele verhalen. Doei.
  11. Emmy van de Veerdonk:
    Voor morgen PROFICIAT EN NOG VELE MOOIE JAREN MET ZULKE GEWELDIGE VAKANTIES
    Dikke knuffel Emmy
  12. Anja en Cor:
    3 oktober 2022
    Dank je wel, lieve Emmy. Laten we hopen dat er nog mooie vakanties in goede gezondheid mogen volgen 😍
  13. Hermie:
    3 oktober 2022
    Steile grindpaden is ons ook bekent van Noorwegen.
    Maak er morgen maar wat speciaals van. Je moet wel zelf de slingers ophangen.
    Inderdaad met nog vele mooie trips.
  14. Anja en Cor:
    4 oktober 2022
    Dat verhaal kan ik me nog herinneren.
    We gaan er een mooie dag van maken.
    Dank je wel.