Dag 22 Estombar naar Pera

3 oktober 2022 - Pêra, Portugal

Het kasteel van Silves gaan we vandaag bezoeken. Het kasteel van Silves is een van de meest opmerkelijke werken van militaire architectuur die de Arabieren onder ons hebben achtergelaten, met meer dan duizend jaar bestaan.

PA031196Dit fort ligt op het hoogste punt van de heuvel waarop de stad rust. Het vormt een onregelmatige veelhoek, omgeven door een sterke muur van geramde aarde, bedekt met rode zandsteen - Silves-zandsteen, en beslaat een totale oppervlakte van ongeveer 12.000 m2. Diep verwoest door talrijke aardbevingen, was het onderwerp van restauratiewerkzaamheden in de jaren 40 van de 20e eeuw, en kreeg het zijn huidige ontwerp door de interventie die werd gepromoot in het kader van de ontwikkelingsplannen.Buiten, naast de hoofdingang, staat een bronzen beeld dat koning Sancho I voorstelt, monarch die in 1189 voor het eerst, met de hulp van de kruisvaarders, de stad Silves op de Arabieren veroverde.PA031171

Interessant om alles eens met eigen ogen te ervaren.

PA031176

De mooie beeldentuin maakt het compleet.

PA031185

Onderweg zien we vele ooievaars op nesten.

PA031193

Daarna rijden we naar Ferragudo. Het ligt tegenover de bekende plaats Portimao. Ook hier neemt het toerisme toe. Ze hebben, een kasteel bij het rotsstrand.

PA031213PA031206

Een kerkje in het dorpje. In dit dorp zijn vele elektrische tijdskastjes beschilderd, daar een schilder de witte kastjes maar saai vond.

PA031217PA031218

Daarna willen we relaxen, de leukere plekjes zijn hier niet, veel is er verboden voor campers. We gaan na gisteren ook niet meer van die extreme padjes in het bos opzoeken. Dan maar een camperplaats. De navigatie stuurt ons steeds naar het eindpunt midden op een rotonde. Het kost wat tijd maar uiteindelijk arriveren we bij het Franse stel. Weer zo'n kneuterig plekje. Waar veel overwinteraars verblijven.

PA031233

Het uitzicht van vanavond

PA031234

Mocht je na al dit moois gezien te hebben, denken, 'Ik vertrek', dan is dit je kans. TE KOOP!

PA031169

1. Monique:
    3 oktober 2022
    Gaaf weer!
  2. Anja en Cor:
    🍀👌
  3. Rob van den Brink:
    4 oktober 2022
    Mooi! En Anja gefeliciteerd met je verjaardag! Fijne dag gewenst!
  4. Anja en Cor:
    Dank je wel. Het is een mooie dag geworden 👍
  5. Adri:
    4 oktober 2022
    Goedemorgen Anja en Cor, er zijn weinig mooiere plekjes om je verjaardag te vieren lijkt me zo! Gefeliciteerd samen met Anja’s verjaardag!! Fijne dag 🤗🍀🌺
  6. Anja en Cor:
    4 oktober 2022
    Portugal is een groot cadeau 🌞
  7. José en Jac:
    4 oktober 2022
    Goedemorgen Anja gefeliciteerd met je verjaardag, maak er een mooie dag van 🥂🎂🍾🍹en een geweldig jaar 🎈✨💖💝🎶🌸🪷💐. Enne Cor...... jij natuurlijk ook gefeliciteerd!!!!!!
  8. Anja en Cor:
    4 oktober 2022
    Super, dank jullie wel. Het was een bijzonder mooie dag.
  9. Elly:
    Goedemorgen Anja.
    PARABENS!!!! Feliz aniversario!!!!!
    Ook voor Cor. Dat het een mooie dag mag zijn met byzondere momenten. Dikke knuffel voor beide.
  10. Anja en Cor:
    Thanks, wat lief allemaal. Big hug for you ❤️
  11. Anja de Vries:
    4 oktober 2022
    Anja, hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag en een fijne dag toegewenst!
  12. Anja en Cor:
    4 oktober 2022
    Dank jullie wel. Het was een fijne verjaardag.
  13. Jan Heijnen:
    7 oktober 2022
    Blijkbaar ben ik niet de enige die soms ruzie heeft met de navigatie. :-)
  14. Anja en Cor:
    7 oktober 2022
    Waarschijnlijk slecht GPS ontvangst, anders ook geen verklaring voor.