Dag 31 Jaraicejo naar Plasencia

12 oktober 2022 - Plasencia, Spanje

Dromen zijn gelukkig bedrog en dan is het fijn wakker worden met de wetenschap dat het gelukkig niet zo is.

We rijden een mooie weg dwars door een heuvelachtig landschap met diverse boomsoorten, schapen, geiten en ook kuddes koeien. PA122039Na Torrejón El Rubio gaat de weg in haarspeldbochten naar boven en komen we in het natuurpark Monfragüe. PA121969

Daarna komen we bij Rio Tajo / rivier de Taag, waar verschillende uitzichtpunten zijn en waarbij een grote rotspartij honderden vale gieren zitten en rondvliegen. Een fantastische aanblik en het vastleggen op de gevoelige plaat is zeer uitdagend.

PA122005

Er blijken ook zwarte ooievaars, arenden, uilen en andere roofvogels, evenals lynxen otters, herten en wilde zwijnen in het park te leven.

PA121958

Rustgevend om daar een hele poos die gieren te staan volgen.

PA121945PA121934

Uiteindelijk rijden we door naar een informatiepunt in Villarreal de San Carlos. Hier gaan we wandelen door een stukje van dit enorme park. De receptioniste vertelt dat de wandeling flat is, alles behalve dat.

IMG_20221012_131321_598Het is veel wandelen in het warme zonnetje, waar de omgeving maakt het zo waardevol. We spotten zelfs 3 herten, 2 volwassen en een jong dier. PA122017Na de wandeling volgen we nog een poosje de Taag, ook nu weer diverse herten gezien, ongelooflijk wat een schoonheid allemaal. PA122036

Die pracht houdt nog even aan want voor de nacht is het uitzicht wederom een plaatje.

PA122049

Fijn dat we het samen zo intens mogen beleven.

dji_fly_20221012_192240_221_1665595854233_photo_optimized

1. Monique:
    12 oktober 2022
    Wat onwijs gaaf weer! Mooi al die dieren.
  2. Anja en Cor:
    Ontzettend mooi allemaal.
  3. José en Jac:
    12 oktober 2022
    Prachtig m.n. de laatste foto.....de leegte om jullie (camper) heen. Zo imposant
  4. Anja en Cor:
    Een heerlijke plek.
  5. Rob van den Brink:
    13 oktober 2022
    Super mooi zeg. Genieten maar weer
  6. Anja en Cor:
    13 oktober 2022
    Doen we, zijn jullie alweer op pad?
  7. Adri:
    Indrukwekkende omgeving.
  8. Anja en Cor:
    Heel speciaal.
  9. Pien:
    13 oktober 2022
    Gelukkig dat de gieren 'thuis' waren. Toen wij op weg waren naar die plek zagen we een dode koe waar de gieren massaal op afkwamen. Toen was het dus stil bij die rotsen. We hebben Nederlanders toen de locatie van die koe doorgegeven. Toen ze daar aankwamen werd de koe net door de boer afgevoerd en hadden de gieren het nakijken.
  10. Anja en Cor:
    13 oktober 2022
    Er zaten wel honderden gieren. Tijdens de wandeling hebben we er ook veel gezien. Zojuist richting Hervás circelden er zeker vijftig bovenons.
  11. Elly:
    Dag 31. Een prachtige route. Zooo ... mooi
  12. Anja en Cor:
    Onbeschrijfelijk.
  13. Elly:
    13 oktober 2022
    Ik kan me voorstellend dat het soms overweldigend is al dat moois
  14. Anja en Cor:
    De spijker op z'n kop.
  15. Emmy van de Veerdonk:
    13 oktober 2022
    Wat geweldig een dag om nooit meer te vergeten. Hier ga je van nacht lekker over dromen .Dromen zijn niet altijd bedrog.
  16. Anja en Cor:
    13 oktober 2022
    Nee, dat gaan we nooit vergeten. We dromen nog lekker even door.
  17. Nel en Jan:
    13 oktober 2022
    De foto's en de reisbeschrijving zijn erg mooi.Jullie zien heel wat. Al die kleine plaatsjes . Geniet er maar van.
  18. Anja en Cor:
    13 oktober 2022
    De kleine liefelijke dorpjes zijn het leukst. Zojuist (13 okt), Hervás bezocht. Zo uniek, zie later in de blog.
  19. Rob van den Brink:
    13 oktober 2022
    Hoi hoi, we zijn nog niet op pad. We hopen de 21e te vertrekken.
  20. Anja en Cor:
    13 oktober 2022
    Succes met de voorbereidingen en een veilige reis. Groetjes aan Erna. Daarna gezellig een keertje afspreken.
  21. Rob van den Brink:
    14 oktober 2022