Dag 30 Cáceres naar Jaraicejo

11 oktober 2022 - Jaraicejo, Spanje

Goedemorgen zonnetje en 'volgers' natuurlijk.

PA111802

We zoeken steeds leuke plekjes, maar dan moet je wel goed mikken om tussen de bomen en struiken weer terug te kunnen.

PA111803

Ik mis helaas door het fotograferen een vosje, maar Cor zag het de pad oversteken.

Van de dorre weidse vlakte rijden we in 10 min door een heuvelachtig bebost gebied. Zo magnifiek de wisselende uitzichten.

We komen aan bij het plaatsje Trujillo. We parkeren de auto op de camperplaats om het stadje te gaan bezichtigen. Hier staat een stierenvechten Arena, wordt daar gelukkig niet meer voor gebruikt.

dji_fly_20221011_124218_197_1665485210094_photo_optimized

Het is een lieflijk kleinschalig plaatsje.

PA111808PA111851PA111833

We willen na de lunch nog even wandelen in Extremadura. De website die we hiervoor hadden gevonden was Nederlandstalig, maar alles wordt tegenwoordig vertaald. We kunnen het adres niet vinden in de TomTom. Toen we de site nog eens goed bekeken waren de routes van een Nederlands koppel dat hier bungalows verhuurt. Even een belletje, we kregen een beschrijving van de route en mochten de auto op hun terrein parkeren. Erg attent.

PA111863

PA111852

De wandeling is weer veel door open gebieden en nauwelijks schaduw. We horen de schapen en hier grazen vaak koeien aan de vlaaien te zien en dat zijn geen Limburgse 😜

PA111860

Het weer is erg warm en we gaan relaxen op ons nieuwe plekje.

PA111873

Hier zie ik een soort marter of hermelijn over het veld gaan. Te snel voor een picture.

dji_fly_20221011_172242_204_1665502715095_photo_optimized

Vanuit het niets een regenbui. Het zonnetje blijft branden. Cor neemt even een buitendouche en na het onweer koelt het heerlijk af.

PA111882

In de avond hebben we een heel orkest aan vogelgeluid wat uit de struiken komt onder de oude brug. Oorverdovend, maar zo gezellig.

1. Jill:
    11 oktober 2022
    De laatste foto is wel heftig..
  2. Anja en Cor:
    Dat snap ik wel 😜
  3. Adri:
    12 oktober 2022
    Zo een witte tornado, dan een marter en dan je man in zijn zwembroek op je pad! Het blijft je verbazen…😂
  4. Anja en Cor:
    12 oktober 2022
    Het moet niet gekker worden hé 😂
  5. Henk:
    Welke was de marter?
  6. Anja en Cor:
    13 oktober 2022
    ? We hebben helaas de marter / hermelijn niet kunnen fotograferen, hij of zij was te snel.
  7. Henk:
    13 oktober 2022
    O de foto was dus de man in zijn zwembroek
  8. Anja en Cor:
    Ha, ha... 😂
  9. Heddy Saris:
    14 oktober 2022

Wat een toeval! Wij hadden ook een vosje zien oversteken! Het ging iddd zeer razendsnel, ook hadden wij een hertje zien oversteken die moest ook nog klimmen. Vandaar veel verkeersborden met een overstekende hert😉
  10. Anja en Cor:
    14 oktober 2022
    Herten hebben we al veel gezien en ze lijken helemaal niet schrikachtig. Ze laten zich goed fotograven en kijken je dan ook aan. So cute.
  11. Heddy Saris:
    Och dat is mooi!
    Tja, herten zijn voor mij niet echt speciaal, ben opgegroeid met de herten. Want er was een grote hertenkamp op het terrein van het doveninstituut. Dus zeer vaak gezien😁
  12. Anja en Cor:
    15 oktober 2022
    De herten in het wild en dan zo tam, maakt wel indruk.