Dag 36 Riaza naar Arguedas

17 oktober 2022 - Arguedas, Spanje

We denken dat er hier geen woning te kort is. Er staat veel te koop en je kunt hier een chalet op 1000 m2 kopen voor € 160.000,00.

Gisteravond kwamen er twee stieren over het muurtje de camperplaats op gelopen. Ik zei tegen Cor foto maken. Zijn reactie: 'ik ga niet naar buiten, ik ben geen torero'. Jammer gemiste kans.

PA162368

We rijden naar Ayllón een klein dorpje verder op.

PA172383

Even 'Spanje in Beweging', naar beneden lopen, een rondje door het dorp en met een gevulde boodschappentas van de plaatselijke supermarkt weer omhoog. De ochtendgymnastiek zit er weer op.

PA172379

We vervolgen de reis, we gaan het er niet meer teveel over hebben, van een prachtig dor landschap door dorpjes (o.a. Aldeopolzo waar bij 2 woningen auto's staan en de rest is een grote bouwval) ook hier lopen dorpen leeg.

PA172399

Jammer want het zijn mooie huizen geweest in het verleden. Daarna wederom een mooi bebost gebied.

PA172390

Ineens zien we een oude herder met zijn kudde schapen. Ik snel uit de auto om te filmen, net op die tijd laat hij zijn dieren de weg oversteken, ik probeer het te filmen, maar druk het verkeerde knopje in. Uiteindelijk staan ze aan de overkant van de weg en knip ik nog snel dit kiekje.

PA172401

We komen aan in het Natural Parque Bardenas Reales of Navarre. Toch even haasten want over 10 min sluit het infocentrum. We krijgen een plattegrond met uitleg over welke route met de auto mag worden gereden. 34 km over een gravelpad waar we uiteindelijk 2.5 uur over doen.

PA172446

We hebben er al vele foto's van op internet gezien dus de verwachting is hoog.

PA172422

Het is een spektakel. Wat een grootse schoonheid, we voelen ons zeer klein.

PA172482PA172455

We rijden en rijden. 360 graden om onze as draaien en het is immens. Hoe krijgen we dit vastgelegd, sowieso branden we het op onze harde schijf. Hopelijk geven de foto's een stukje van de enormheid weer.

PA172481PA172488

Het hoogtepunt is Cabezo de Castildetierra. Zeg nou zelf.

PA172543

Hier mag Mike ook van meegenieten.

We ontmoeten een Belgisch stel, zij vinden dit gebied lijken op The Badlands in Amerika.

We rijden samen naar de overnachtingsplek.

dji_fly_20221017_173012_249_1666022261353_photo_optimizedPA172565

Deze grotten werden tot 1960 bewoond door holbewoners. PA172561

Wat een fantastische dag alweer. dji_fly_20221017_172800_248_1666021988178_photo_optimized

1. Monique:
    17 oktober 2022
    Ahhh inderdaad. Nog mooier!
  2. Anja en Cor:
    Dit was pas GAAF!
  3. Tom:
    17 oktober 2022
    Mooie landschappen wederom en mooi dat Mike nog 'mee reist'.
  4. Anja en Cor:
    Zeker Tom, dank je wel.
  5. Adri:
    17 oktober 2022
    Wat een landschap… zo enorm. Dat zal indrukwekkend zijn.
  6. Anja en Cor:
    17 oktober 2022
    Dat is het zeker te weten. Zo apart. Dan stellen we als mens niets voor.
  7. Anne-Marie:
    17 oktober 2022
    Heel bijzonder gebied. Enjoy!
  8. Anja en Cor:
    17 oktober 2022
    Dat is het absoluut. Zijn jullie er wel eens geweest? Echt een aanrader.
  9. Hielke:
    17 oktober 2022
    Ik heb maar weer eens gegoogled waar op de kaart jullie zitten, zijn jullie alweer boven Madrid!
    Wat een mooie beelden weer, in dat park. Prachtig!
  10. Anja en Cor:
    18 oktober 2022
    Zo'n bijzonder park. Waarschijnlijk morgen weer in Frankrijk. Nog even de Pyreneeën over 😊
  11. José en Jac:
    17 oktober 2022
    Zo indrukwekkend groots en wijds... en dat is idd moeilijk over te brengen met foto's maar het is je heel goed gelukt.
  12. Anja en Cor:
    18 oktober 2022
    Dank je wel. Echt een schitterend National Parque. Zo indrukwekkend, vandaag het uitzichtpunt bezocht. Supermooi.
  13. Anja de Vries:
    17 oktober 2022
    Ik denk dat wij ook eens gaan proberen deze route te reizen. Zo'n mooie verhalen nodigen uit tot actie! Dank voor al dit moois. Groetjes uit Oss!
  14. Anja en Cor:
    18 oktober 2022
    Een echte aanrader. Als het fotoboek klaar is, zijn jullie altijd welkom en kunnen we het er uitgebreid over hebben. Groetjes uit Spanje.
  15. Heddy Saris:
    Cor, jij bent verstandiger dan Jan😉 🙄
    Jan gaat zowiezo naar buiten om foto's te maken, hij wordt niet snel bang. En ik houd dan mijn hart vast totdat hij weer veilig binnen is🫣

Ik moet (sorry) lachen toen ik las: op een verkeerde knop gedrukt waardoor jij geen filmpje kon maken! Want dat was de meerdere keren bij mij gebeurd🤪 als het snel moet gebeuren, dan gaat het mis, niet makkelijk om zo beheersbaar te blijven 😉😁

Verder de prachtige, echt zeer prachtige foto's van soort pyramide-achtige bergen.
  16. Anja en Cor:
    18 oktober 2022
    Na dat Cor de foto vanuit binnen had gemaakt, ben ik nog naar buiten gegaan. Ze gingen het muurtje weer over terug de wei in, weg moment.

Onhandig, vandaag ook weer vergeten te filmen. Dom, dom...

Dat Natural Parque, fantastisch!
  17. Elly:
    18 oktober 2022
    Tjonge. Wederom zeer byzonder. Mooi om de fotos te zien. Ook dat er tot 1960 mensen gewoond hebben in die grotten. Dat kun je je haast niet voorstellen. Ik geniet ervan.
  18. Anja en Cor:
    18 oktober 2022
    Fijn, blijf vooral meegenieten.
  19. Anja en Cor:
    Cor zegt: in zuid Limburg tot 1931
    4 cent per maand.
  20. Elly:
    En die Cor. Die held. Ik zie hem al voor die stier staan. 😂😂😂
  21. Anja en Cor:
    18 oktober 2022
    Met een rode lap zeker. Ha, ha...
  22. Elly:
    18 oktober 2022
    Mooi dat Mike er ook even bij was.🥰🥰
  23. Anja en Cor:
    18 oktober 2022
    Hij reist altijd mee en we zoeken bijzondere plekjes voor hem uit ❤️