Dag 4 / Woensdag 17 mei 2023 / Tata 12°

17 mei 2023 - Tata, Hongarije

Het heeft de gehele nacht geregend en ook deze ochtend is het geen fietsweer. We ontbijten en rijden wederom langs de Donau verder. Schitterend jammer van het trieste weer, anders zag het er allemaal veel stralender uit. We passeren weer veel wijngaarden.

P5174078

Jan, waar is de volgende foto gemaakt?

P5174080

We gaan de grens over naar Hongarije en kopen een vignet wat noodzakelijk is voor de autosnelwegen en daar moeten we overheen blijkbaar is ons nadrukkelijk gezegd. Al snel staan we in de file, er blijkt een ongeluk te zijn gebeurd. Vrachtwagens stoppen gewoon op de vluchtstrook, voor een sanitaire stop of sigaretje, het kan allemaal. We krijgen trek en er is zo snel geen parkeergelegenheid. Dan zelf aan de slag we rijden zo nu en dan toch maar voetstaps. Een tosti staat op de menukaart.

_P5174083

Het wordt goed verorberd.

_P5174086

We rijden Tata binnen en willen hier gaan wandelen bij het gebied Tatai Fenyes Tanos Veny. Eenmaal bij het stilstaan begint de koelkast te tikken, een alarm piepje. Dat gas kan toch nog niet op zijn. Cor had voor onze vakantie nog een camping koelkast gerepareerd, nietwaar, vrienden en nu kon hij weer aan de slag. Wat het is geweest geen idee, maar bij het kijken erna sprong de koelkast weer aan. The men with the golden eye 🧐

P5174090

Dan toch nog aan de wandel. Wat een mooi gebied. Kikkers, schildpadden, witte– en zilver reigers, vissen, eenden, planten, bomen etc. Cor zag een bever, ik een Ijsvogel, te laat voor de foto.

P5174095

_P5174119

_P5174102

P5174121

Dan zo maar.

P5174125

Hier vind je ook de voorloper van de jacuzzi, er blijkt een bron te zijn met warm water van 20.

P5174097

1. Tom:
    17 mei 2023
    En nog lekker in de hot tubs gezeten, of is 20 gr niet warm genoeg?
  2. Anja en Cor:
    18 mei 2023
    Jammer genoeg geen badkleding tijdens deze wandeling meegenomen. Het leek ons ook geen goed idee de dieren te laten schrikken van onze Goddelijke lichamen
  3. Cilli en Harald Bonn:
    18 mei 2023
    dat klopte, wat als er een krokodil op de loer lag
  4. Anja en Cor:
    Hard wegrennen 🏃‍♂️