Dag 9 Miranda do Doure naar Braganca

21 september 2022 - Bragança, Portugal

Vanochtend gaan wandelen naar Capielha de Santo Andrés. Lopen, lopen en nog eens lopen. We passeren tuintjes, 1 met watermeloenen, wijngaardes, grote olijfgaarden, maar zien geen Capielha. Dan maar terug richting camper.

Vandaag rijden we naar Bragança, we passeren kleine boeren gehuchtjes met nauwelijks verkeer op de nationale route.

P9200009De omgeving verandert continu van groene velden naar kale streken en rotsgebieden. Prachtig! P9200006P9200012

Eenmaal aangekomen in Braganca parkeren we de camper op de camperplaats onderaan het kasteel. In de schaduw wat met deze temperatuur van 29° wel aangenaam is. We maken kennis met Jan en Heddy.

Na de lunch klimmen we naar het kasteel (Castelo de Bragança).

Siësta! Dan eerst maar een drankje op het terras.

PROOST / FELICIDADES

De Portugezen die daar zitten te eten stralen zo'n rust uit en eten heel relaxt. Wat zijn wij Nederlanders dan gehaast.

Om 14.00 uur mogen we het kasteel in wat m.n. de geschiedenis vertelt van de Eerste Wereldoorlog.

Nog even een bezoekje aan de kerk Santa Maria. .

We wandelen terug en blijven vandaag hier staan, geen zin om met het warme weer nog te verkassen.

's Avonds wandelen we nog even over de camperplaats en kletsen gezellig met de buurtjes over camperen. Een plezierige avond.