Dag 9 Miranda do Doure naar Braganca

21 september 2022 - Bragança, Portugal

Vanochtend gaan wandelen naar Capielha de Santo Andrés. Lopen, lopen en nog eens lopen. We passeren tuintjes, 1 met watermeloenen, wijngaardes, grote olijfgaarden, maar zien geen Capielha. Dan maar terug richting camper.

P9200002

Vandaag rijden we naar Bragança, we passeren kleine boeren gehuchtjes met nauwelijks verkeer op de nationale route.

P9200009De omgeving verandert continu van groene velden naar kale streken en rotsgebieden. Prachtig! P9200006P9200012

Eenmaal aangekomen in Braganca parkeren we de camper op de camperplaats onderaan het kasteel. In de schaduw wat met deze temperatuur van 29° wel aangenaam is. We maken kennis met Jan en Heddy.

Na de lunch klimmen we naar het kasteel (Castelo de Bragança).

P9200022

Siësta! Dan eerst maar een drankje op het terras.

IMG_20220920_134508_129

PROOST / FELICIDADES

De Portugezen die daar zitten te eten stralen zo'n rust uit en eten heel relaxt. Wat zijn wij Nederlanders dan gehaast.

Om 14.00 uur mogen we het kasteel in wat m.n. de geschiedenis vertelt van de Eerste Wereldoorlog.

Nog even een bezoekje aan de kerk Santa Maria. .

P9200024P9200038

We wandelen terug en blijven vandaag hier staan, geen zin om met het warme weer nog te verkassen.

's Avonds wandelen we nog even over de camperplaats en kletsen gezellig met de buurtjes over camperen. Een plezierige avond.

1. Adri:
    Mooie hartverwarmende verhalen. Ondertussen nog een beetje geschiedenisles 😊
    In NL springt de kachel al weer aan.
  2. Anja en Cor:
    21 september 2022
    Wat extra bijles kan nooit kwaad.
    Het is hier nog echt zomers 27-29°.
  3. Emmy van de Veerdonk:
    21 september 2022
    Het zit niet altijd mee .Hopelijk heb je toch van het wandelen genoten.
    Elly is van morgen op de koffie geweest en toen hebben wij het er ook over gehad dat wij Nederlanders altijd zo gehaast zijn. Kijk het maar goed af ik hoor het graag na de vakantie.
  4. Anja en Cor:
    21 september 2022
    We zullen er zeker op terugkomen. Groetjes van ons.