Dag 10 Bragança naar Amares

21 september 2022 - Frades, Portugal

Vanochtend afscheid genomen van Heddy en Jan, erg aardige mensen. Nog wat persoonlijke gegevens uitgewisseld voor een evt. ontmoeting thuis. De watertank gevuld en het toilet geleegd.

P9210055

Daarna rijden we door het Parque Natural de Montesinho naar Chaves, we worden beloond, wat een prachtige natuur.

P9210058

We passeren wat kleine dorpjes waar alleen oude mensen wonen, gezien ook de verkeersborden die waarschuwen voor overstekende oudjes.

P9210062

In Chaves wandelen we over de Romeinse brug Ponte Romana, met er bovenop 2 grensstenen met inscripties. We lopen bij het plaatselijke bakkertje binnen, 1 brood en Cor weet niet wat hij moet kiezen van al het lekkers wat er ligt. Een tompouce, een Portugees vlaaitje (Pastei de Nata) en een streekproduct. Alles samen € 2,85, hoe is het mogelijk.

P9210067

Daarna vervolgen we de schitterende N103, picknicken onderweg en we worden verrast met een oldtimer rally.

P9210082P9210078

De route is fantastisch, we rijden langs mooie vergezichten, stuwmeren, dorpjes en verlaten of vervallen huisjes.

P9210065P9210083

Dochterlief belt nog en zo blijven we 9op de hoogte van elkaars wel en wee.

We bereiken onze overnachtingsplek door een zeer steile opgang van 2.5 km te volgen. Het wordt beloond met wonderschone vergezichten midden tussen grote rotspartijen. Helaas is het wel wat heiig.

P9210149

We staan boven op de berg tussen de eucalyptusbomen.

P9210131

Ik verzamel nog wat materiaal voor het insectenhotel, wat ik thuis nog moet afmaken.

P9210141

De zon gaat ons hopelijk trakteren op een mooie ondergang.

P9210153

Ja hoor, gelukt.

Weer een mooie reisdag met waardevolle herinneringen erbij.

1. Anne-Marie en Ad:
    21 september 2022
    Prachtige overnachtingsplekken vinden jullie steeds. Park 4 night?
    Groetjes en goede reis verder.
  2. Anja en Cor:
    21 september 2022
    Dank jullie wel. Klopt park4night.
    Nu woensdagavond 21 sept. Staan we alleen boven op een berg, met rondom ons heen vele rotsblokken. Erg indrukwekkend.
  3. Monique:
    21 september 2022
    Wat gaaf allemaal weer! Geniet ervan.
  4. Anja en Cor:
    22 september 2022
    Weer een bijzondere reis. We genieten volop.
  5. Jan Heijnen:
    22 september 2022
    Jullie hebben weer een mooi plekje gevonden Anja en Cor. Geniet ervan. Die bordjes met overstekende oudjes zijn wij ook tegengekomen.
  6. Anja en Cor:
    22 september 2022
    Dit was wel een heel uniek plekje.
    Grappig hé, die verkeersborden.
  7. Pien:
    22 september 2022
    In Portugal kun je koffie op het terras krijgen voor 1€!! Waarschijnlijk niet meer aan de Algarve maar wel overal in het binnenland.
  8. Anja en Cor:
    22 september 2022
    We hebben deze week een terrasje gepikt, een bier en blikje cola € 3,70. Bij de bakker 1 brood en 3 lekkernijen € 2,85. Wat een prijzen hé.
  9. Rob van den Brink:
    22 september 2022
    Super, wij gaan 21 oktober richting het zuiden. Wat rijden jullie mooie etappes zeg!
  10. Anja en Cor:
    22 september 2022
    Wat leuk, dan gaan wij alweer richting Nederland, wie weet ontmoeten we elkaar nog ergens. Veel plezier en geniet van jullie etappes, die worden ook super interessant. Good luck.
  11. Wim:
    Voor dat geld kan Cor gerust 2 stuks lekkers kopen toch